Nieuw op leeftijd (Marknesse - Noordoostpolder)

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poverino
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 jan 2022, 19:16
Imker sinds: 2022
Aantal volken: 0
Contacteer:

Nieuw op leeftijd (Marknesse - Noordoostpolder)

Bericht door Poverino » ma 24 jan 2022, 19:35

Hoi allemaal, Mijn naam is Michaël (Mike) en ik ben bijna 62 jaar. Gelukkig getrouwd met Inge. Ondanks deze "leeftijd" tussen de oren nog steeds erg jong. Daarom heb ik serieuze plannen om bijen te gaan houden. Jawel,... zo groen als gras. Neemt niet weg dat mijn opa mij al vroeg leerde: "Mike,.... wat een ander kan, kan jij ook. Het is een kwestie van tijd, motivatie en inzet". Ik heb de tijd tot het einde van mijn leven en de motivatie alsook inzet is al de helft.

Ik heb samen met mijn vrouw een volkstuin. Daar is ruimte en toestemming om bijen te houden. Nu is het mijn wens om 2 kasten (moet ik nog aanschaffen) te plaatsen en een 3e achter de hand te houden.

Ik ben aan het rondkijken en lezen om kennis te vergaren. Hoe mooi ook en vooral op het internet is veel te vinden, zou ik toch graag iemand ontmoeten bij mij uit de nabije omgeving van Marknesse die bereid is mij aan de hand te nemen en waarvan ik veel mag en wil leren. Tips, adviezen waar en wat aan te schaffen zonder dat ik geld over de balk gooi of dat het op een teleurstelling uitloopt. Zolang mij de gezondheid wordt gegeven zou ik mijn leergierigheid hieraan willen wijden. Ook op een dermate manier dat ik geen last of overlast veroorzaak aan andere.

Ik heb mij aangemeld bij de NBV, ook daar enkele vragen open staan, opgegeven voor een cursus en een boek gekocht.

Tips en eerlijke adviezen zie ik met belangstelling tegemoet.
Met vriendelijke en warme groet,
Michaël (Mike)
Mijn persoonlijke wens voor jou is:
"Mag je een dag hebben vol vriendelijke woorden, positieve gedachten, gelukkige mensen, mooie momenten en vooral de liefde van GOD."

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten