Imkeren (ook) in Frankrijk

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door maartenkleijne » vr 09 dec 2011, 20:29

Dank Lex, we zijn zeker en vast allemaal met hem begaan en hopen op voorspoedig herstel.......
gr,
m

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door O Peatey » di 27 dec 2011, 16:28

Ik heb vandaag vernomen dat Antoine van het Medisch Centrum Alkmaar overgeplaatst is naar het revalidatiecentrum Heliomare in Wijk aan Zee.
Hij moet af en toe in een rolstoel en is een dag thuis geweest. Al met al zal het herstel nog wel even duren.
Groet,
Pieter

Gebruikersavatar
O Peatey
Berichten: 148
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 16:25
Locatie: Enkhuizen
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door O Peatey » di 17 jan 2012, 20:33

Zonet Baldi Dekker gesproken. Hij bezoekt Franschman elke week in Heliomare. Ton gaat vooruit en kan inmiddels enkele stapjes doen, maar het meeste gaat nog per rolstoel. Hij mag ook elk weekend naar huis.
Wordt vervolgd.
Pieter

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Franschman » zo 01 apr 2012, 18:44

Beste mede imkers,
Geroerd en getroffen ben ik door alle reacties. Naast imkers zijn en blijven we gewone mensen en de positieve reacties hebben me goed gedaan.Een verkeerde medicatie heeft me een Psychose opgeleverd met alle ernstige gevolgen van dien. Zal U de details besparen.We gaan het weer hebben over imkeren en tellen onze zegeningen. Nogmaals dank voor Uw medeleven.Gelukkig heeft Baldi Dekker, de kunstenaar die het bijenlogo op het bijenhuis heeft gemaakt en bekend is om zijn bijzondere imkerverzameling, mij in Frankrijk uit de brand geholpen. Daar heeft hij ook kennis gemaakt met de Frelon asiatique die hij ving en voorbeeldig prepareerde !
Zo zie je maar weer, een goede imkerbuur is beter dan een verre bijenvriend :be8:

emiel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:12
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door emiel » zo 01 apr 2012, 19:37

Ha die Franschman ik volg je op de voet gezegd een stille. Je kent het geschrevene stille wateren hebben diepe gronden. Ik heb vele Mensen kunnen helpen zij zochten zelf het boek De Kracht van het Positief Denken. Haalt er uit wat voor jou van toepassing is. En er is geschreven waar twee of meer mensen bidden tot mij daar ben ik in hun midden. Denk er over na en doet wat je Hart je ingeeft. Verder is er een groepje mensen hier in Nederland die achter de schermen mee werken voor vele mensen.Ik weet niet of jij dat weet maar ze Wensen anoniem te blijven Wij zijn heel Blij dat het beter met je gaat. Wij gaan in ieder geval door en hopen nog veel van je te horen H/G van ons.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Hans van der Post. » zo 01 apr 2012, 23:54

Even positief zoeken naar - Frelon asiatique = de Aziatische hoornaar: http://www.youtube.com/watch?v=lbcT_09BP0g

Zal Baldi vragen naar de foto.
!Hans.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Franschman » di 11 sep 2012, 22:46

Terug in Frankrijk is het bij mijn bijenstand "uithuilen en opnieuw beginnen" Mijn bijenvolken blijken a.g.v. mijn afwezigheid door ziekte te zijn verdwenen. Een orgie van grote wasmotten was al wat er restte en met behulp van imkervriend Baldi Dekker de puinhoop opgeruimd.

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door petro » wo 12 sep 2012, 05:50

Go,dat is wel een hele nare nawee!!
Dat een nieuw begin maar goed mag verlopen!!
Petro

emiel
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 20:12
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door emiel » do 13 sep 2012, 18:26

Ha die Fransman. Potverdikkie Wat een strop hoe kon dit nu gebeuren....Ik kan begrijpen dat je daar niet vrolijk van woord. Wij Wensen je daarom weer een goede start en blijf a.u.b Positief Denken. En succes met alles. Hartelijke Imker Groeten en een fijne avond nog. Annemieke en Emiel.

Franschman
Berichten: 1235
Lid geworden op: wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Imkeren (ook) in Frankrijk

Bericht door Franschman » do 13 sep 2012, 22:18

Bedank voor jullie aardige reacties mensen.
"alle nadeel heb een voordeel". Je kan alle kasten eens goed schoonmaken :be2: :P

Te bedenken valt dat er van deze volken verleden jaar een record honingoogst binnenkwam nl twee volle hausses of honingkamers (ca 40kg per volk).
Een deel ervan stond nog in een plastic vaten maak bleek gekristalliseerd. :doh:
De hittegolf die we enkele weken hebben gekend met temperaturen boven de 45 graden heeft een oplossing geboden. Ik heb de vaten in een zwart plastic ingepakt om de warmte-absorptie te vergroten en met succes. Zo kon ik toch de rest in potjes aftappen ! :dance:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten