Geleedpotigen forum.

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
K_Entomology
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:10
Contacteer:

Geleedpotigen forum.

Bericht door K_Entomology » zo 04 mar 2012, 22:30

Hallo,

ik ben kelvin cooke een jongeman geboren in 1989, amateur entomoloog.


Ik wilde jullie erop attenderen dat ik momenteel bezig ben om het geleedpotigen forum op te richten, het forum zelf is nog verre van af maar zo goed als klaar voor gebruik!

Het doel van het forum is om kennis, ervaring, meningen, passie en nog veel meer te kunnen delen over de klasse der geleedpotigen.

Het forum zelf zit gekoppeld aan een website dat een database bevat en namen en informatie zal gaan bevatten van alle insecten, arachniden, geleedpotigen en meerdere verwanten. Ook zal er op de website een stuk gebruikt worden voor meerdere informatieve teksten en filmpjes (korte documentaires) die ik van plan ben te maken in samenwerking met een aantal willende forumleden en gerelateerde organisaties. [Website begaat momenteel nog een leuke metamorfose en zal met een week of 3 in gebruik genomen gaan worden]

Ik hoop dat er een aantal mensen zullen zijn die hier geïnteresseerd in zullen zijn om zo gezamenlijk een leuke start voor een hopelijk effectief forum te maken.

Overigens wil ik graag melden aan de beheerders van het bijen Forum dat dit niet bedoeld is om mensen bij jullie weg te trekken, in tegendeel, hoop ik dat we in de toekomst kunnen samen werken aan een aantal projecten en ook zal ik gewoon volledig actief blijven op dit forum.

De reden dat ik hier ook om geinterreseerde vraag is omwille het feit dat bijen vaak over het hoofd worden gezien en ik graag op mij forum ook wat bijen experts erbij zou willen hebben die overige geleedpotigen liefhebbers ook over informatie kunnen voorzien over deze zeer geliefde beestjes.

Ik hoop dat ik een aantal van jullie hun interesse heb kunnen prikkelen en zie jullie graag verschijnen.
http://geleedpotigen.yourbb.nl/index.php

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door Oude Essink » ma 05 mar 2012, 10:02

Hallo Kelvin,
Hoe meer activiteiten op entomologisch gebied, hoe beter. Inmiddels wil ik wel wijzen op de in Nederland bloeiende vereniging:
"Nederlandse Entomologische Vereniging" ( secretaris@nev.nl ) met een indrukwekkende ledenlijst, een regelmatig verschijnend geschrift "Entomologische berichten" en een indrukwekkend "Tijdschrift voor Entomologie" met degelijke deelonderwerpen, waarvan onze bijenbladen niet in de schaduw kunnen staan. Het zou toch wenselijk zijn binnen die vereniging niet die versnippering aan te brengen die, historisch gegroeid, de imkerij parten speelt.
Website: http://www.nev.nl

Afbeelding

K_Entomology
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:10
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door K_Entomology » ma 05 mar 2012, 12:02

Het is ook zeer zeker niet mijn bedoeling om maar dan ook iets te versnipperen, maar de bedoeling was meer om hobbyisten en amateur entomologen te fascineren voor de bijen.

Gebruikersavatar
semar
Berichten: 2350
Lid geworden op: do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds: 1975
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door semar » ma 05 mar 2012, 17:36

als ik zou was zou ik ook even kontakt leggen met

http://www.antforum.nl/

meestal heel jonge gebruikers, en een aantal menen die echt veel over mieren het het houden van mieren weten.
(prima plek voor ledenwerving(?)

vriendelijke groet
Semar(Dominique)

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door petro » ma 05 mar 2012, 23:27

Toch niet alleen voor bijen neem ik aan,zag je ook al op het wandelende takken site van Phasma. :lol:
Petro
K_Entomology schreef:Het is ook zeer zeker niet mijn bedoeling om maar dan ook iets te versnipperen, maar de bedoeling was meer om hobbyisten en amateur entomologen te fascineren voor de bijen.

K_Entomology
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:10
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door K_Entomology » di 06 mar 2012, 00:05

haha nee niet alleen voor bijen ;)

Verder hoopte ik hier een aantal mensen te kunnen vinden die dit stukje vakkundigheid wilden mededelen aan geïnteresseerde, daar heb ik me volgens mij lelijk in vergist!

Verder vraag ik me zelf momenteel ook af wat het N.E.V te vrezen heeft van een organisatie dat momenteel draait op 1 man?

petro
Berichten: 946
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 12:35
Imker sinds: 1973-1974
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Amsterdam,Nederland
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door petro » di 06 mar 2012, 08:58

Maak je daar maar niet druk om het is een leuk en naar ik aanneem een tijdrovend idee.
Ik hoop voor je dat het aanslaat.Succes! :be2:
Petro
K_Entomology schreef:haha nee niet alleen voor bijen ;)

Verder hoopte ik hier een aantal mensen te kunnen vinden die dit stukje vakkundigheid wilden mededelen aan geïnteresseerde, daar heb ik me volgens mij lelijk in vergist!

Verder vraag ik me zelf momenteel ook af wat het N.E.V te vrezen heeft van een organisatie dat momenteel draait op 1 man?

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten: 3562
Lid geworden op: za 18 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door Oude Essink » di 06 mar 2012, 12:56

K_entomologie schreef:
Verder vraag ik me zelf momenteel ook af wat het N.E.V te vrezen heeft
N.E.V. heeft niets te vrezen; het zou voor jou en jouw project aanzienlijk beter zijn je bij de al bestaande en goed functionerende vereniging aan te sluiten en van daaruit jouw activiteiten ontplooien. Dat is alles wat ik wil beweren.

Afbeelding

K_Entomology
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:10
Contacteer:

Re: Geleedpotigen forum.

Bericht door K_Entomology » di 06 mar 2012, 14:09

Bedankt voor de opheldering, kennelijk een mis opvatting geweest!
Ik zal even kijken wat ik kan kortsluiten met het N.E.V.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten