even voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Dick2
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 21:00
Contacteer:

even voorstellen

Bericht door Dick2 » wo 26 mar 2014, 18:06

Even voorstellen, Ik heet Dick en zal bij dit forum bekendzijn onder de naam Dick2. Ik heb sinds juni 2012 2 volken in Frankrijk waar ik ,s zomers woon. Een volk heb ik daar gekocht, kompleet met (Dadant) kast. Met degeen waar ik het volk heb gekocht ben ik inmiddels bevriend en dat is heel erg makkelijk want het imkeren gaat hier vaak anders dan wat wij op de beginnerscursus in Nederland leren en ervaring binnen bereik, heb ik gemerkt, is uiterst belangrijk vooral in den vreemde.
.Het gaat hier wat meer met de bekende franse slag, wat inhoud dat het er allemaal wat minderserieus aantoe gaat.inmiddels, na bijna 3 weken heel mooi weer, heb ik de moed opgevat om in de kasten te kijken. Beide volken zaten nog wel op de wintertros hoewel er al druk werd gevlogen en stuifmeel gehaald. De kasten waren nog redelijk zwaar dus er was nog genoeg voer.
Diverse bloesem is inmiddels tot ontwikkeling gekomen dus ik denk/hoop dat ik niet hoef bij te voeren. Wel konstateerde ik op de bodem enkele kalkbroed mummies. Mochten er meer collega,s zijn die imkeren in frankrijk dan hoor ik graag van hen.
groet Dick2.

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door de vos roger » wo 26 mar 2014, 19:44

Dick welkom op het bijenforum, hopelijk krijg je hier een antwoord op al je vragen :wink:
groetjes
roger

frank27
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 23 sep 2013, 13:52
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): Eifelbijen.
Locatie: Eifel, Duitsland
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door frank27 » wo 26 mar 2014, 21:48

Dick, elders in deze rubriek vind je een lange trail ( 10 pagina's) van Franschman, die ook de nodige Franse avonturen achter de rug heeft.

Ajpol
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 18:49
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Veenhuizen
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Ajpol » wo 02 apr 2014, 18:59

Dag.

Even voorstellen: mijn naam is Albert Jan, op het forum onder de naam ajpol.
Dit voorjaar in Drenthe begonnen met een imkercursus. En op zoek naar een eerste Carnica volkje.
Nadat ik dit forum ontdekt heb ben ik er niet meer weg te slaan. Wat een bron van kennis.
Mooi om te zien hoe hier de discussieso lopen en vooral ook leuk om te zien hoe beginnende imkers ondersteund worden.
Met vriendelijme groet,

Albert Jan Pol

de vos roger
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie: Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door de vos roger » wo 02 apr 2014, 19:07

Ajpol hartelijk welkom op het bijenforum !
Hopelijk krijg je hier op al je vragen een antwoord :wink:
groetjes
roger

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten