Even voorstellen en een vraagje

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
angiem08
Berichten:15
Lid geworden op:vr 11 apr 2014, 18:57
Locatie:Utrecht
Contacteer:
Even voorstellen en een vraagje

Bericht door angiem08 » zo 13 apr 2014, 19:08

Hola mede-imkers,

Mijn naam is Angelique, woonachtig in Amsterdam en docente op een VMBO-school. Ik kon dit jaar eindelijk beginnen met de cursus bijenhouden! *excited!!*
Ik heb vandaag de eerste praktijkles gehad en ben nog enthousiaster geworden!! :be9: Ik hoop dit jaar een eigen kast te hebben (zo ongeveer in juni/juli), dus dat wordt straks gezellig naar de bijenmarkt gaan.

Zoals in mijn onderwerptitel vermeld heb ik een vraag: Welk boek is het beste te gebruiken voor beginners? Het boek van Friedrich Pohl wordt gebruikt voor de theoriecursussen, maar het blijkt dat er toch een soort van haat/liefde verhouding bestaat tussen het boek en de leraren.....een beetje " in het land der blinden is eenoog koning" idee.......dus ik vroeg me dus af of jullie tips hebben die enigszins volledige informatie geven over imkeren?! Alvast bedankt!

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Even voorstellen en een vraagje

Bericht door Bok » zo 13 apr 2014, 20:08

Leuk te lezen en meteen een prikkelende vraag.

Bladzijde vol zijn hierover geschreven.
Dit is ongeveer net zoiets als de laadpluggen van een telefoon. Ze werken allemaal maar als je er dringend een nodig is zijn er alleen niet passende aanwezig. :doh:

Het beste is om je te laten verassen. Ga in het begin de kasten gebruiken die in je omgeving het meest gebruikt worden.

Doe je iets fout dan kun je zo een raampje broed/voer overhangen.

Als je de weg weet ga je eventueel over naar een ander formaat.

Veel plezier met een leuke hobby
groet,

Peter

frank27
Berichten:181
Lid geworden op:ma 23 sep 2013, 13:52
Imker sinds:2012
Aantal volken:9
Bijenras(sen):Eifelbijen.
Locatie:Eifel, Duitsland
Contacteer:

Re: Even voorstellen en een vraagje

Bericht door frank27 » zo 13 apr 2014, 21:27

Angelique, honderd imkers, honderd meningen. Je kunt veel opsteken van het boek en natuurlijk van je bijenleraar. Uiteindelijk leren de bijen je in de praktijk wat wel en niet werkt.
Het boek is prima, maar bijen kunnen niet lezen is een gevleugelde kreet op dit forum.
Ik ben het met Bok eens: gewoon eerst volgen wat op jouw vereniging of bij jou in de buurt het meest wordt gedaan of gebruikt. Veel plezier met de cursus en iedere stap die daarna komt. Succes.

angiem08
Berichten:15
Lid geworden op:vr 11 apr 2014, 18:57
Locatie:Utrecht
Contacteer:

Re: Even voorstellen en een vraagje

Bericht door angiem08 » ma 14 apr 2014, 16:07

Hey Bok and Frank,

Thanks voor jullie reacties! Dat is inderdaad het beste advies....gewoon doen, dat komt zeker goed:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten