nieuw!

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
houthakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 16:10
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Hollandse bij
Locatie: Betuwe
Contacteer:

nieuw!

Bericht door houthakker » ma 07 jul 2014, 23:50

Hallo, ik ben Hindry, eigen bedrijf in de boomverzorging en uit de Betuwe. Vanaf 1984 al besmet met bijenvirus, en nu na 3 jaar imkeren in de schoorsteen, heb ik zelf, op aanwijzingen van de overbuurman-imker, afgelopen jaar een zwerm gevangen in de boom. Spannend maar geweldige ervaring.
En nu een eigen volkje Hollandse bijen vanaf mei in de eigen tuin! Komend winter de cursus volgen!
Kan het enthousiasme die bijen geven redelijk onder controle houden, maar kost moeite.
Vandaag samen met de buurman-imker en de ladderwagen van de brandweer een groot volk, ca. 20.000 bijen, uit de kerktoren in Ochten gevangen met uiteindelijk 7 gevulde raten in de kast. (Zie omroep Gelderland)
Zie dat ik enorm veel van jullie ervaring en kennis kan leren.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: nieuw!

Bericht door Santtu Pikkarainen » di 08 jul 2014, 08:43

Welkom op het forum! Jij hebt wel een veel spannender start dan de meeste imkers, die bij de cursus een volkje krijgen :)

houthakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 16:10
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Hollandse bij
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Re: nieuw!

Bericht door houthakker » di 08 jul 2014, 18:17

De combi werk ( boomverzorging voornamelijk klimmen) en bijen houden is voor de hand liggend voor mij

Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten: 332
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: nieuw!

Bericht door Teake de Jong » di 08 jul 2014, 19:45

En ik ben er zo een die (dit jaar) tijdens de cursus een volkje heeft gekregen, maar herken c.q. deel jou enthousiaste helemaal.
Mijn aflegger werkt zich een slag in de rondte, vanmorgen hadden ze denk ik naar Buienradar gekeken, want om 06.30 waren ze alweer druk aan het halen!
Ik heb nu een 10 raams broedkamer goed gevuld en de meisjes zijn nu druk bezig om in de pas opgezette honingkamer alle kunstramen uit te bouwen, dus ze hebben nog genoeg ruimte lijkt mij.
Zolang ze kunnen bouwen zijn ze gelukkig, ik herken wat van mijzelf in die diertjes 8)
Ik durf ze eigenlijk niet te storen maar kan ze mooi door het perspex bovenblad gadeslaan.

Teake

Oh-ja, ik heb de uitdrukking "imkeren in de schoorsteen" al eens eerder voorbij zien komen, wat wordt daar mee bedoeld :?:
Geloof niet alles wat je denkt.

houthakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 16:10
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Hollandse bij
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Re: nieuw!

Bericht door houthakker » di 08 jul 2014, 20:12

Een zwerm die in de schoorsteen leeft. Kan niet zonder slopen dit volk in een kast krijgen. Dan maar wachten op een zerm hiervan.

houthakker
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 16:10
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): Hollandse bij
Locatie: Betuwe
Contacteer:

Re: nieuw!

Bericht door houthakker » di 08 jul 2014, 20:18

Ik heb nu 2 broedkamers en een honingkamer. Druk met vliegen en halen. Binnenkort de varoa gaan bestrijden. Heb er al een paar op de bodemplaat gezien. Maar het volk groeit hard! Prachtig mooi en fascinerend!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten