Aangenaam, Karin.

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aangenaam, Karin.

Bericht door Albert Stoter » vr 26 sep 2014, 12:12

Kroese schreef:Ik had van albert Stoter (cursus leider Apeldoorn) gehoord dat er al aardig aanmelding voor zijn.
Met Karin erbij heb ik inmiddels al weer 21 aanmeldingen voor de orientatiebijeenkomst van eind februari (de basiscursus start eind maart). Dat is al weer meer aanmeldingen dan vorig jaar rond deze tijd.

Dit jaar had ik 21 cursisten, maar uiteraard niet allemaal tegelijk. De mogelijkheden hangen ook af van de mogelijkheden van de cursisten.

Dit jaar heb ik zowel praktijklessen gegeven op de zaterdag (2 groepen) als op de maandag (1 groep).

Gebruikersavatar
Albert Stoter
Berichten: 1210
Lid geworden op: ma 21 jun 2004, 16:01
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Aangenaam, Karin.

Bericht door Albert Stoter » vr 26 sep 2014, 12:16

Hans van der Post. schreef: Elke zichzelf respecterende imkerafdeling zorgt dat nieuwe imkers in de loop van de cursus een volkje KRIJGEN.
Dat ben ik in principe met je eens Hans, maar met 21 cursisten is dat natuurlijk best een heleboel.

We doen ons best. :!:

De methode met een broedaflegger wordt ook ingegeven door de leerzaamheid ervan.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8248
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Aangenaam, Karin.

Bericht door Hans van der Post. » vr 26 sep 2014, 12:50

Ik vind dat de afdeling - die bestaat toch uit imkers - best een paar afgeslagen ramen met bijen kunnen "offeren" die met een jonge moer wordt voorzien.
Dit bedoel ik met krijgen.
!Hans.

Santtu Pikkarainen
Berichten: 1083
Lid geworden op: do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Aangenaam, Karin.

Bericht door Santtu Pikkarainen » vr 26 sep 2014, 12:57

Hans van der Post. schreef:
Kroese schreef:
Karin schreef: Wat vinden jullie van het idee om met een zwerm te starten tijdens zo'n cursus?
In de Apeldoornse cursus is het gebruikelijk om alle cursisten te laten starten met kleine broedaflegger, die dan voorzien wordt van een goede koningin. [...............]
Dit goede gebruik gebeurd niet alleen in Apeldoorn. :be2:
Elke zichzelf respecterende imkerafdeling zorgt dat nieuwe imkers in de loop van de cursus een volkje KRIJGEN.

Dit moet!

Ben met Hennie eens dat een grote zwerm wel eens veel werk geeft voor de nieuwe imker.
Tijdens de cursus hadden wij 3 volken van andere imkers die we verzorgden. Aan het eind van de cursus hebben we inderdaad allemaal (als we wilden) een volk gekregen. Zelf had ik al eerder dat volk, omdat ik met twee volken de winter in wilde en vooral heel erg graag al een eigen volk wilde om het geleerde in praktijk te brengen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten