hallo allemaal

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonaldvBemmeln
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 16:35
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): Carniolan VSH carnica
Contacteer:

hallo allemaal

Bericht door RonaldvBemmeln » zo 05 okt 2014, 16:56

nogmaals hallo, wat fijn om deelgenoot te mogen zijn van een gemotiveerde groep mensen met een zeer interessante hobby!

Opgegroeid op een hobby boerderij was ik altijd al buiten te vinden in mijn jeugd. met je neus in het gras was er altijd wel iets te ontdekken leefde er altijd wel iets in je blikveld. Nadat je opgegroeid en verhuisd bent naar een eigen stekje begint eigenlijk je leven met zoveel andere dingen dat je eigenlijk geen tijd meer hebt.

Iets meer dan een jaar geleden zaten we lekker in de tuin toen er een driftig bijtje telkens even langs kwam en tussen de houten latjes van onze hardhouten tuintafel verdween... waarschijnlijk in een uitgefreesde holte van de dwarslatjes.. langzaam maar zeker bracht ze telkens van dat gele poeder en na een paar uur kon je duidelijk zien dat ze wel wat zag in de tafel. Nadat ik dat een tijdje had zitten aankijken in de avondzon was dat "mega interessant". Het bleek om een solitaire bij te gaan ( lang leven google en internet) en eigenlijk was daarmee de kous wel af.. niet wetende dat die eerste ervaring toch wel iets in gang gezet had want hiermee was ook weer een stuifmeelkorreltje bij mij gepland... :lol:

Al eerder dit jaar eens wat rondgesnuffeld op de websites over imkers en bijenhouden, maar eigenlijk kwam het er nooit van om eens en stap te zetten. vorige week even op bezoek geweest bij een lokale bijenstand ( er was helaas niemand) maar toch wel ene half uurtje zitten kijken en je raad het al.. het was leuk!

Vandaag maar eens de eerste contacten gelegd en hopelijk kan ik eind van de maand naar de orientatie en dan begin volgend jaar op de basiscursus. Ik heb dus nog geen volkjes oid, maar ik hoop hier in de toekomst iets aan te veranderen. Wellicht op de carport, verenigingsstand of misschien wel bij mijn ouders op de boerderij in de boomwal... We hebben nog verhuisplannen, dus ik hou stieum in mijn zoektocht al rekening met een mooi hoekje waar een paas kasten kunnen staan :oops: Groentetuintje, fruitboompjes en wellicht een bloemenveldje natuurlijk #droom # droom

even voor de stats :

37 jaar, getrouwd, 3 dochters. Woonachig in Leek, westerkwartier Groningen.

mvg
Ronald

Gebruikersavatar
RonaldvBemmeln
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 05 okt 2014, 16:35
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): Carniolan VSH carnica
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door RonaldvBemmeln » zo 05 okt 2014, 21:01

joepie :be9:

zojuist opgegeven voor de basiscursus, en er was nog plaats. Gelukkig ook nog in de buurt (Nietap) de vereniging die al mijn voorkeur had ivm afstand en hetzelfde gebied

# Dolblij kan niet wachten!

beethere
Berichten: 234
Lid geworden op: za 29 apr 2006, 23:52
Imker sinds: 1984
Aantal volken: 9
Bijenras(sen): bastaard/Buckfast
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door beethere » zo 05 okt 2014, 21:50

succes en plezier toegewenst met een prachtige hobby.... :-)

Gebruikersavatar
Erik Konijn
Berichten: 480
Lid geworden op: di 20 sep 2011, 20:20
Imker sinds: 2012
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): buckfast
Locatie: Limmen
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door Erik Konijn » ma 06 okt 2014, 17:39

Veel plezier toegewenst. Er gaat een nieuwe wereld voor je open. :D

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door Hans van der Post. » ma 06 okt 2014, 22:50

Nou Ronald je hebt een "hobby" te pakken waar je minstens de eerste veertigjaar niet vanaf bent! :be2:
Welkom.
!Hans.

renske
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 27 jun 2010, 20:24
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 5
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: hallo allemaal

Bericht door renske » di 07 okt 2014, 10:45

Succes en veel plezier met de cursus!
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten