Even voorstellen: Kees Stavo

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Kees Stavo
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 sep 2012, 19:43
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ede
Contacteer:

Even voorstellen: Kees Stavo

Bericht door Kees Stavo » vr 20 mar 2015, 20:52

Goeieavond allemaal,

Ik wilde me toch eens voorstellen na enkele jaren meelezen. Mijn naam is Keesjan, men noemt mij nogal eens Kees vandaar mijn forum naam. Bij Jaap van Popering heb ik in 2013 meegelopen in de praktijk nadat ik de theorie uit diverse boeken geleerd had.

In maart 2014 mijn eerste volk gekregen, in een zelfgemaakte 10 ramer. Van Jaap uiteraard, het was een prachtvolk op zo'n 6 ramen. Dat groeide vorig jaar uit tot 7 mooie volken, vanuit diverse (kunst) zwermen. De meeste bezetten nu 5 ramen bijen. (Ik wist uiteraard niet waar ik de tijd vandaan moest halen om kasten te maken, aangezien ik maar twee volledige kasten had toen ik begon.)

Deze week dinsdag heb ik 's middags een controle gedaan. Het was het lekker weer, rond de 16 graden en niet teveel wind. Eén volk een darrenbroedige koningin. Gelukkig ook een mooie opsteker: één volk had een bijna volledig raam gesloten broed! I.t.t. de andere volken met een klein vuistje broed.

Dit jaar een nieuwe stal gebouwd met plaats voor 11 volken op rij in mijn moestuin.
Ik denk dat ik het meeste zo wel gezegd heb. Ik hoop nog veel op te steken op het forum! :be8:
Laatst gewijzigd door Kees Stavo op vr 20 mar 2015, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Jaap v.Popering
Berichten: 5703
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Kees Stavo

Bericht door Jaap v.Popering » vr 20 mar 2015, 21:03

Welkom op het forum en veel leesplezier .

Het darrenbroedig moertje even opzoeken,doodknijpen en volk(je) verenigen met een ander klein volkje .

Jaap v P

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8254
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Kees Stavo

Bericht door Hans van der Post. » vr 20 mar 2015, 21:19

Welkom Kees wens dat je nog vele jaren met bijen bezig bent. Nu een mentor hoef je ook niet meer te zoeken! :be2:
!Hans.

Kees Stavo
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 sep 2012, 19:43
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 7
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Kees Stavo

Bericht door Kees Stavo » vr 20 mar 2015, 21:48

Bedankt Jaap en Hans, ga het uitvoeren wanneer het weer lekker weer wordt, 12+ graden.
Jammer genoeg mijn grootste volk, twee broedbakken (nog steeds) vol bijen + honingkamer. Afijn niets aan te doen...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten