Voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Emlichheimer
Berichten:11
Lid geworden op:di 25 feb 2014, 15:44
Imker sinds:2014
Aantal volken:4
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Uelsen, duitsland
Contacteer:
Voorstellen

Bericht door Emlichheimer » ma 30 mar 2015, 13:28

Hallo mede-imkers,

Na een tijdje hier meegelezen te hebben wil ik me toch maar even voorstellen...

Er is hier namelijk AVB geconstateerd in de buurt en aangezien wij in het grensgebied van Hardenberg wonen, kan dit voor de naburige Nederlandse imkers wel eens interessant zijn. Zie hier: http://www.bijenhouden.nl/phpbb/viewtop ... =4&t=29606

Ik ben 39 en woon met mijn gezin in Duitsland, Uelsen om precies te zijn.
Ik woon al bijna 15 jaar in Duitsland, in de grensstreek met Nederland en nu sinds medio 2013 woonachtig in Uelsen.
De vorige eigenaar van de woning is Imker en ten tijde van de sleuteloverdracht stonden er nog 3 volkeren in de tuin. De imker vroeg me of hij ze mocht laten staan tot de winter en dat vond ik prima. In de loop van de tijd raakte ik bij elk bezoekje van de imker steeds meer geïntrigeerd van bijen en heb ik gevraagd of ik ook bijen kon houden. Uiteraard kon dat!
Ik ben dus lid geworden van de vereniging hier en heb de duitse "Imkerkurs" gedaan (6 dinsdagavonden), ben dus nu Imker en mag ook de D.I.B.-glazen vullen met honing en verkopen.

Ik heb nu 2 volkeren(Carnica's) en ga dit jaar naar 4, mijn maximale aantal.

Ik lees hier wat mee op het forum, maar zal denk ik weinig posten. Hier gaat alles uiteraard in het duits, ik heb veela duitse boeken en ik ken vaak alleen de duitse termen. Ik merk dat ik lastig kan omschakelen qua terminologie en ben dus meer duits georienteerd. Ik blijf het echter wel fijn om hier af en toe in het Nederlands iets op te zoeken wat ik in het duits nou net niet kan verwoorden. :clap:
Of in het Duits wordt het me te moeilijk en dan zoek ik het Nederlandse verhaal erbij. :whistle:

Mijn eerste volkje:
Afbeelding

Grüße... :be9:

Santtu Pikkarainen
Berichten:1083
Lid geworden op:do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds:2010
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Ermelo
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Santtu Pikkarainen » ma 30 mar 2015, 16:44

Welkom! Aangezien veel bijenliteratuur in het Duits is, en dat voor ons (mij wel...) soms wel lastig te volgen is, kan je een zeer waardevol forumlid zijn!
Veel succes met de bijen en hopelijk krijg je zelf geen last van AVB!

Gebruikersavatar
buzzer
Berichten:690
Lid geworden op:zo 12 jun 2011, 19:20
Imker sinds:2011
Aantal volken:7
Bijenras(sen):carnica.....en lookalikes
Locatie:olst
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door buzzer » ma 30 mar 2015, 18:56

Veel succes met de bijen en hopelijk krijg je zelf geen last van AVB![/quote]
En je bijen ook niet!!! :whistle:
Alle begin is (bij) zonder honing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten