Voorstellen!

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
MartinS
Berichten: 131
Lid geworden op: vr 01 mei 2015, 16:31
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica P, F1 en Buckfast F1
Contacteer:

Re: Voorstellen!

Bericht door MartinS » zo 03 mei 2015, 07:38

@ Karin
Dankjewel voor je reactie, die zwarte bijen komen op de boerderij van mijn zwager te staan. Daar zullen ze er weinig overlast van ondervinden omdat deze een mooi plekje op de volkstuin krijgt. Voor het plekje in het parkje (het gronddeel waar de bijen op komen te staan is overigens niet zomaar toegankelijk en ze staan een beetje beschut tussen een paar bomen en er staat vervolgens om die paar bomen nog een gaashekje) ben ik opzoek naar een ras was niet agressief is en niet zo snel gaat zwermen (al speel je hier als imker zelf natuurlijk ook een rol in).

@Dylan
Ik had je filmpje al gezien op youtube en gister zijn we bij de zwarte bijen wezen kijken. Ze bleven erg rustig op het raam zitten alleen de imker waar we ze van kopen zei dat zijn ervaring is dat de zwarte bijen wel iets agressiever zijn dan bijv. carnica's. Ze komen oorspronkelijk van Texel trouwens maar ik weet niet of de koningin van ons volk een reinteelt koningin is. Zou ik nog na moeten vragen (is uiteraard wel belangrijk al gaat het ons niet om de teelt van volken/koninginnen). Ik weet nog niet wat de mogelijkheden zijn om je volken raszuiver te houden.

Groetjes, Martin

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten