Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Gebruikersavatar
Rowana
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2016, 13:21
Imker sinds: 2016
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Rowana » vr 05 feb 2016, 14:36

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op het forum, en het lijkt me tijd om me eens aan te melden en voor te stellen.

Ik ben Rowana, 23 jaar, woon in Wijk aan Zee in een heel klein (ja echt, heeel klein) huisje met mijn vriend, kat en regelmatig logerende vrienden. Ik heb filosofie gestudeerd in Amsterdam, maar ik had na een tijdje genoeg van de academische wereld en wil me meer verdiepen in de praktische kanten van het leven. Plato, Kant en Spinoza maken plaats voor bijenhouden, tuinieren, wildplukken en huizen bouwen! Mijn overgrootvader was imker, dus het heeft altijd al in m'n gedachten gespeeld om in zijn voetsporen te treden. Helaas heb ik hem nooit gekend, en is al zijn kennis en materiaal verloren gegaan.

Binnen vijf jaar verhuis ik met een groep vrienden naar een groot stuk grond in Frankrijk, waar we een nieuw zelfvoorzienend leven zullen (proberen te) bouwen. Bijen passen daar natuurlijk perfect in! Ik kijk er enorm naar uit om tegen die tijd meer ervaring opgedaan te hebben als imker, en ons stuk land om te toveren in een bijenparadijs.