Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Gebruikersavatar
Rowana
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2016, 13:21
Imker sinds: 2016
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Rowana » vr 05 feb 2016, 14:36

Hallo allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op het forum, en het lijkt me tijd om me eens aan te melden en voor te stellen.

Ik ben Rowana, 23 jaar, woon in Wijk aan Zee in een heel klein (ja echt, heeel klein) huisje met mijn vriend, kat en regelmatig logerende vrienden. Ik heb filosofie gestudeerd in Amsterdam, maar ik had na een tijdje genoeg van de academische wereld en wil me meer verdiepen in de praktische kanten van het leven. Plato, Kant en Spinoza maken plaats voor bijenhouden, tuinieren, wildplukken en huizen bouwen! Mijn overgrootvader was imker, dus het heeft altijd al in m'n gedachten gespeeld om in zijn voetsporen te treden. Helaas heb ik hem nooit gekend, en is al zijn kennis en materiaal verloren gegaan.

Binnen vijf jaar verhuis ik met een groep vrienden naar een groot stuk grond in Frankrijk, waar we een nieuw zelfvoorzienend leven zullen (proberen te) bouwen. Bijen passen daar natuurlijk perfect in! Ik kijk er enorm naar uit om tegen die tijd meer ervaring opgedaan te hebben als imker, en ons stuk land om te toveren in een bijenparadijs.

Momenteel heb ik geen eigen bijen, en ook geen ruimte voor bijen. Op dit moment focus ik vooral op veel lezen, en ik kan later dit jaar praktijkervaring op doen bij imkers in de buurt. Heel fijn om te merken dat mensen graag hun kennis willen delen! Dit hoop ik ook te vinden op dit forum. Hoewel er veel uiteenlopende invalshoeken, methodes en filosofieën zijn in de imkerij, hebben we allemaal één ding gemeen: liefde voor bijen. Ik kijk er naar uit van jullie te leren!

Mijn vriend is boomverzorger, dus ik heb veel interesse in bijen in holle boomstammen en levende bomen. Ook apitherapie heeft mijn interesse, ik maak momenteel al al mijn verzorgingsproducten zelf, leuk om daar bijenproducten bij te betrekken.


Tot op het forum!

:romance-grouphug:
No bee can resist a flower in bloom...

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door ErikS » vr 05 feb 2016, 14:55

Hallo Rowana, welkom!

Welke produkten maak je zelf? Ik werk samen een iemand die huidverzorgingsprodukten maakt, vandaar de vraag.

grtz

erik.

Gebruikersavatar
Rowana
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2016, 13:21
Imker sinds: 2016
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Rowana » vr 05 feb 2016, 15:04

ErikS schreef:Hallo Rowana, welkom!

Welke produkten maak je zelf? Ik werk samen een iemand die huidverzorgingsprodukten maakt, vandaar de vraag.

grtz

erik.

Dankjewel, Erik!

Ik maak momenteel zelf dingen als shampoo, deo, lipbalsem, tandpasta, gezichtsmaskers en huidoliën met verse kruiden. Alleen voor eigen gebruik en voor vrienden en familie.

Het lijkt me leuk om meer met bijenproducten te leren maken, wat voor producten maken jullie?
No bee can resist a flower in bloom...

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door ErikS » vr 05 feb 2016, 17:04

Hello,

Huidcreme, dagcreme, nachtcreme en een lippenbalsem. Ik lever de was en honing aan, verdere verwerking is het geheim van de smid. ;-)
Daarnaast een experiment voor medische toepassingen.
als je een pb stuurt kan ik je de link van dit (commercieële) bedrijf doorgeven, zet die liever niet op het forum, zou niet netjes zijn. :be5:

Grtz,

Erik.

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 20:41
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Matthijs » vr 05 feb 2016, 17:13

Interessant! Ik kom momenteel niet verder als diverse tincturen en bijenwaszalfjes. Zou ik wat recepten kunnen krijgen van jullie ? Heel benieuwd! Tandpasta maken wij bijvoorbeeld met kokosolie en zuiveringszout, maar ben altijd heel benieuwd wat andere maken en vooral hoe

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rowana
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2016, 13:21
Imker sinds: 2016
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Rowana » za 06 feb 2016, 18:25

@Erik ik stuuf je een pb!
Matthijs schreef:Interessant! Ik kom momenteel niet verder als diverse tincturen en bijenwaszalfjes. Zou ik wat recepten kunnen krijgen van jullie ? Heel benieuwd! Tandpasta maken wij bijvoorbeeld met kokosolie en zuiveringszout, maar ben altijd heel benieuwd wat andere maken en vooral hoe

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Ik deel m'n recepten graag! Omdat ik voor de meeste dingen (nog) geen bijenproducten gebruik, passen ze hier misschien niet echt op het forum... Ik stuur je binnenkort wel even een pb :)
No bee can resist a flower in bloom...

Gebruikersavatar
Matthijs
Berichten: 165
Lid geworden op: do 12 nov 2015, 20:41
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Locatie: Westmaas
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Matthijs » za 06 feb 2016, 20:42

Fijn! Ben benieuwd!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door FrancA » zo 07 feb 2016, 09:21

Rowana schreef: :romance-grouphug:
Hi Rowana,

Good good good good vibrations :D
Als ik erg veel jonger was en wist wat ik nu weet zou ik ook heel graag hetzelfde als jullie gaan doen in Frankrijk.
Chapeau! en welkom :be8:

Gebruikersavatar
Rowana
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 05 feb 2016, 13:21
Imker sinds: 2016
Locatie: Wijk aan Zee
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door Rowana » ma 08 feb 2016, 12:23

FrancA schreef:
Rowana schreef: :romance-grouphug:
Hi Rowana,

Good good good good vibrations :D
Als ik erg veel jonger was en wist wat ik nu weet zou ik ook heel graag hetzelfde als jullie gaan doen in Frankrijk.
Chapeau! en welkom :be8:
Hi FrancA!

Dank voor je warme welkom, and your gooood vibrations as well! :romance-heartsfade:


Ik wilde iets zeggen als 'het is nooit te laat voor een nieuwe start', maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... In plaats daarvan zeg ik: altijd welkom om eens langs te komen als alles opgezet is! Daar is het zeker nooit te laat voor ;)
No bee can resist a flower in bloom...

Gebruikersavatar
FrancA
Berichten: 1347
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:15
Imker sinds: 2013
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Nieuw! Nieuw! Nieuw!

Bericht door FrancA » wo 10 feb 2016, 09:39

Rowana schreef:
FrancA schreef:
Rowana schreef: :romance-grouphug:
Hi Rowana,

Good good good good vibrations :D
Als ik erg veel jonger was en wist wat ik nu weet zou ik ook heel graag hetzelfde als jullie gaan doen in Frankrijk.
Chapeau! en welkom :be8:
Hi FrancA!

Dank voor je warme welkom, and your gooood vibrations as well! :romance-heartsfade:


Ik wilde iets zeggen als 'het is nooit te laat voor een nieuwe start', maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan... In plaats daarvan zeg ik: altijd welkom om eens langs te komen als alles opgezet is! Daar is het zeker nooit te laat voor ;)
Dat is!
Staat nu in mijn agenda.. :)

Komt er (of is er) een fbpagina, blog of website over jullie prachtige initiatief in Frankrijk voor mogelijke sponsors en volgers?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten