Hallo medeimkers

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
bijenimkerij
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 21:26
Imker sinds: 2016
Contacteer:

Hallo medeimkers

Bericht door bijenimkerij » zo 26 jun 2016, 23:55

Hallo medeimkers. Hier een gemotiveerde jonge imker van 15 jaar. Ik volg sinds dit jaar samen met mijn vader de beginnerscursus en ben nu al verslaafd aan het houden van bijen. Beide hadden we geen ervaring maar aangezien mijn vader een tuinbouwbedrijf heeft in een dorpje in de gemeente bergen op zoom met asperges en aardbeien ( verwarmde kas en overdekte stellingteelt ) en hierin regelmatig bijen van een andere imker had staan raakt hij hier ook erg in geïnteresseerd. Het asperge seizoen is nu afgelopen en de eerste aspergeplanten staan al een tijdje volop te bloeien, wat ik overduidelijk kan zien in de kasten aan het felle, donker oranje stuifmeel. We zitten momenteel al op 10 (!) kasten waarvan 3 F1, 6 F2 en 1 onbekend maar wel erg rustig volk. we vermoeden dat dit er volgend jaar nog meer gaan worden. Ik weet zeker dat ik nog heel veel ga leren, en hoop dat dit forum daar ook een steentje aan bij zal dragen .

Groet,
Rick Hereijgers

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hallo medeimkers

Bericht door Hans van der Post. » ma 27 jun 2016, 00:16

Hoi Rick welkom op dit forum dat je nog lang mag bijenhouden het is een mateloze interessant insect.
!Hans.

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Hallo medeimkers

Bericht door ErikS » ma 27 jun 2016, 08:40

Naar hoeveel kasten willen jullie groeien als je naar de omvang van het bedrijf kijkt?

grtz

Erik.

bijenimkerij
Berichten: 4
Lid geworden op: di 19 apr 2016, 21:26
Imker sinds: 2016
Contacteer:

Re: Hallo medeimkers

Bericht door bijenimkerij » ma 27 jun 2016, 15:12

Hier zijn we nog niet helemaal over uit, maar we verwachten tussen de 10 en de 20 kasten aan te houden.voor het bedrijf is enkel de bestuiving van de aardbeien van belang, aangezien dit bij asperges niet nodig is. Wat betreft de aardbeien zitten we rond de 2 hectare en we gebruiken ook hommels in de bestuiving, dus hebben we niet veel bijenvolken nodig. Maar aangezien we ook een winkeltje aan huis hebben met eigen producten en producten uit de omgeving. Hierbij willen we ook onze honing gaan verkopen. Ook zouden op aanvraag openstaan voor bestuiving bij anderen, en dan het liefst in fruitboomgaarden of andere gewassen waar de volken niet veel op achteruitgaan. Uiteraard zijn wij nog maar beginnend dus hier kan nog veel aan veranderen, maaf dan laat ik het wel weten

Theo777
Berichten: 347
Lid geworden op: za 26 mar 2016, 14:35
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Nieuw Buinen (Stadskanaal)
Contacteer:

Re: Hallo medeimkers

Bericht door Theo777 » vr 01 jul 2016, 01:59

Welkom hier op t forum!
Groetjes Theo

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten