Imkeren over de grens

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JanvdR
Berichten: 195
Lid geworden op: wo 10 mei 2017, 19:23
Imker sinds: 1986
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Apis Mellifera Collinghorst
Locatie: Collinghorst DL
Contacteer:

Imkeren over de grens

Bericht door JanvdR » wo 10 mei 2017, 19:35

Ik ben helemaal nieuw hier. In Nederland heb ik mij intensief met het bijen houden bezig gehouden. Sinds wij 8 jaar geleden naar Duitsland emigreerden was het afgelopen. Ik wilde wel graag maar de varroadruk hield mij tegen. Ik heb een hekel aan chemische bestrijdingsmiddelen, ook de darrenslacht bezorgt mij geen fijn gevoel. In Duitsland maakt de thermobehandeling (Bienensauna) voortgang, wil ik toch eens proberen. Door aandringen van vrouw en kinderen ben ik overstag gegaan. Ik heb een Carnicavolkje aangeschaft en sinds die tijd ben ik weer helemaal bij. Over de dracht in deze omgeving mag ik niet klagen. Het lijkt goed. Hoop mijn ervaringen hier met jullie te kunnen delen.
Groet, Jan.
Een klein beetje warmte kan zoveel goed doen! De zon is hierin onovertroffen maar wij kunnen, als we willen, een beetje helpen en wie wil dat niet?

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8249
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Imkeren over de grens

Bericht door Hans van der Post. » wo 10 mei 2017, 21:53

Welkom Jan goed dat je, je ervaringen op het gebied van bijenhouden met ons wil delen.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten