Voorstellen

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Doorn
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 14 jun 2017, 15:22
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 10
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Voorstellen

Bericht door Doorn » ma 16 apr 2018, 20:57

Hallo allemaal,

Vorig jaar al geregistreerd en druk meelezend op dit forum, nu werd het maar eens tijd om mezelf voor te stellen.

Mijn naam is Robert en woon in Hilversum. Sinds ik door mijn hond de afgelopen paar jaar veelvuldig in het bos en over de hei loop, viel het mij op hoe machtig interessant de (bloeiende) natuur toch eigenlijk is. Vervolgens probeerde ik met een hommelhuisje een harig volkje m'n tuin in te lokken, maar uiteraard zonder succes.

Een vriend wees me toen op het imkeren en alles viel op z'n plek! Sinds vorig jaar juni/juli heb ik ontzettend veel gelezen op dit forum en filmpjes gekeken op Youtube. Het was voor mij snel duidelijk dat het imkerseizoen al zo goed als voorbij was. Toch kon ik het niet laten om alvast twee oude bijenkasten te kopen en deze op te knappen. Inmiddels begonnen aan de imkercursus waar ik erachter kom dat ik - in ieder geval v.w.b. de theorie - misschien wel iets te veel zelfstudie heb gedaan! :D Gelukkig zijn de praktijklessen inmiddels aangebroken en mag ik nu weer veel dingen leren!

De kasten die ik heb gekocht zijn inmiddels 'ready to go' en dus hoop ik in de aankomende periode van zwermen en afleggers ook alvast voor mezelf te beginnen. Ik heb de kasten op een bijenstal van een imkervereniging staan, zodat raad en daad altijd dichtbij is. :think:

Heb er zin an!

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door ErikS » ma 16 apr 2018, 21:02

welkom en je hebt een goed begin gemaakt.
veel plezier met de bijen.

grtz

erik.

crunx
Berichten: 329
Lid geworden op: vr 12 jun 2015, 15:26
Locatie: Overijssel // Twente
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door crunx » di 17 apr 2018, 01:11

Herkenbaar, maar wees blij. Nu kun je nagaan bij je cursus wat je nog niet kende. En weet je dus zeker dat je de benodigde basis ken.

Veel succes en mocht je vragen hebben, gewoon stellen op het forum!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten