van rond de luchthaven ... in Belgie

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
perk
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 22:41
Imker sinds: 2018
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Perk - Belgie
Contacteer:

van rond de luchthaven ... in Belgie

Bericht door perk » di 24 apr 2018, 13:09

Hoi,

mijn naam is Patrick, ik woon dicht aan de luchthaven bij Brussel,

Vroeger wel veel aandacht aan metselbijen geschonken en een insectenhotel gebouwd in de tuin.
https://youtu.be/38Y8px98HYw

Een paar maandjes geleden besloten meer met honingbijen bezig te gaan zijn.
Via de lokale vereeniging een hoop tips gekregen en materiaal aangeschaft ter voorbereiding.

Dan is het een beetje in een stroomversnelling gekomen en ons eerste (productie)volk is er gekomen deze maand.
https://www.youtube.com/watch?v=eOI3s7_-eAs
Juist op tijd voordat alles hier in bloei gaat. We wonen naast een bos, aan de rand van het dorp. Hier zijn momenteel ook koolzaadvelden.

we (mijn vrouw doet mee) volgen nu een aantal praktijklessen, de theoretische kennis komt momenteel uit boeken, internet en van mijn begeleider.
Achteraf gezien is dit niet de meest geschikte manier, want de laatste weken hebben we heel snel heel veel moeten bijleren.

Elke keer als de kast opengaat zie ik niet wat ik verwacht, dus er is nog veel ervaring nodig. :shock:

Ik hoop redelijk snel wat reservevolkjes te kunnen opzetten voor meer onafhangkelijk te zijn volgend jaar.

Het doel is een mix van klassiek en meer natuurlijk imkeren. Het gaat niet om de honing maar voor het plezier van de natuur bezig te zien.

ik plan toch een serie vraagjes te posten de volgende dagen :think:

groeten,

Patrick

Gebruikersavatar
harry mouris
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 04 mei 2016, 09:16
Imker sinds: 2016
Aantal volken: 16
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Oosterwolde (gld)
Contacteer:

Re: van rond de luchthaven ... in Belgie

Bericht door harry mouris » di 24 apr 2018, 15:25

Hartelik welkom en veel plezier met deze prachtige hobby!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten