Hallo allemaal

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bumblebee
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 19:07
Contacteer:

Hallo allemaal

Bericht door Bumblebee » za 12 mei 2018, 19:31

Ik ben Johan en ik ben geen imker en heb ook die ambitie niet :wink:

Mijn liefde gaat uit naar de hommel.
Toen ik eenmaal met het hommel virus besmet was moest ook mijn tuin eraan geloven. Het hebben van een zwak voor hommels en bijen in de breedste zin van het woord doet uiteindelijk ook iets met je vingers. Die worden langzaam maar zeker groener.
Nu een aantal jaar verder en er staan alleen nog hommel/bij vriendelijke planten in mijn tuin en is het zomers een heerlijk gezoem.

Mijn grote droom was ooit een hommelvolkje in de tuin te hebben. Dus ik ben aan het klussen geslagen en na veel vallen en opstaan heb ik nu 2 zelfgemaakte hokken met 2 aardhommel koninginnen erin. De eerste werkstertjes zijn ook al gesignaleerd al dan niet aanvliegend met stuifmeel.

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in wilde bijen, maar weet daar eigenlijk nog veel te weinig vanaf. Er is gelukkig veel op internet te vinden en door lid te worden bij waarneming.nl kan ik ook soorten laten checken. Daarbij is Albert de Wilde geen onbekende zag ik hier :)

Waarom dan toch hier aanmelden? Ik las mooie ervaringen over mensen met dezelfde hommel passie. En er is hier een ontzettende kennis wat betreft planten en bloemen. En bijen zijn uiteraard van harte welkom in mijn kleine doch nectar/stuifmeel rijke tuin :be7:

tomer
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 27 okt 2015, 20:20
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 25
Bijenras(sen): Carnica bastaarden op Dadant
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door tomer » zo 13 mei 2018, 00:59

Dag Johan, welkom! Ik deel dezelfde passie voor hommels. Hier staan momenteel 3 kastjes met aardhommels en 1 met weidehommels en in de grond zit ook nog een steenhommelnest. Veel gezoem in de tuin dus! We hebben veel witte dovenetel in de tuin, dat bloeit lang en er zitten altijd veel hommels op. Nu ook veel op de facelia en binnenkort komkommerkruid en vingerhoedskruid...Hopelijk komen er binnenkort mooie hommelkoninginnen uit je kastjes. Succes ermee!

Gebruikersavatar
Bumblebee
Berichten: 13
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 19:07
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door Bumblebee » zo 13 mei 2018, 08:00

Hoi Tomer
Jij hebt helemaal een druk bezette tuin.
Doe jij nog iets specifiek tegen de wasmot of laat je de natuur gewoon zijn gang gaan?
Ik zal anders mijn bevindingen en foto's in het daarvoor bestemde topic plaatsen. Dat is fijner lezen dan mijn voorstel verhaal Afbeelding
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten