Hallo allemaal Orbo

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Orbo
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 09 dec 2018, 13:16
Imker sinds: 2018
Aantal volken: 0
Contacteer:

Hallo allemaal Orbo

Bericht door Orbo » zo 09 dec 2018, 22:13

Mijn naam is Angela. Ik heb al ruim 3 jaar samen met een buurman een moestuintje in Breda op 5 min fietsen van thuis.

Vanuit BAT (Bredase Amateur tuinders) kregen we de mogelijkheid om een basis cursus bijen houden te volgen. Wat ik er mee ga doen als ik klaar ben weet ik nog niet maar het interesseert me wel.

Daarnaast ben ik pas gestart met een wormentoren om mijn eigen keuken en tuinafval te composteren door wormen en dat gaat goed. Hopelijk kan ik deze compost in het voorjaar gaan gebruiken om plantjes op te kweken voor buiten.

Afgelopen zomer heb ik thuis een bijenhotel opgehangen en kon heerlijk genieten van hele kleine solitaire bijtjes en andere vliegende insecten die er geïnteresseerd in waren. Fascinerend om naar te kijken.

Ik merk dat ik nu flink internet afstruin naar allerlei dingen over honingbijen en wat er bij hoort. Dus kan niet wachten tot de cursus begint.

Voorlopig ga ik hier gewoon lekker meelezen want ervaring heb ik nog niet.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Hallo allemaal Orbo

Bericht door Hans van der Post. » do 03 jan 2019, 23:52

Welkom op dit forum Orbo. Er is veel leest werk 2001 tot nu.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten