Sebastianroga

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
sebastianroga
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 17:06
Aantal volken: 0
Contacteer:

Sebastianroga

Bericht door sebastianroga » ma 18 mei 2020, 19:21

Beste forumleden,

Mijn naam is Sebastian, 35 jaar en werkend binnen het sociaal domein.
Sinds ik mij kan herinneren ben ik geïnteresseerd in bijen (en hommels).
Een aantal jaar geleden wilde ik mij oriënteren om een eigen bijenvolk te kunnen houden, maar vanwege tijdgebrek en het stadsleven heb ik deze interesse (tijdelijk) on hold gezet.

Het stadsleven is er nog steeds, maar mijn interesse is door mijn goede vriend, die hobby-imker is, wederom aangewakkerd.
Helaas leven we in een hele vreemde tijd, de de corona, maar ik hoop dat ik deze levenslange interesse toch uit kan breiden naar wat serieuzere proporties.

Vanavond heb ik afgesproken met een imker die in Arnhem een aantal bijenvolken heeft. Ik ben benieuwd of, en welke mogelijkheden er voor mij zijn om aan het rand van Arnhem wellicht mijn interesse tot praktijk te brengen.

Groeten,

Sebastian.

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door oldtimer » ma 18 mei 2020, 20:24

Dag Sebastian, welkom hier!

Hopelijk kan die imker je op weg helpen, het is een onwijs leuke hobby en hier is genoeg info te vinden.
Als je iets wilt weten, brand maar los hoor.

Veel imker plezier gewenst :handgestures-thumbup:
Alexander (Lex)

sebastianroga
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 18 mei 2020, 17:06
Aantal volken: 0
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door sebastianroga » ma 18 mei 2020, 21:21

Ik heb een gesprek gehad met een imker die ook instructeur is. Maar helaas zijn alle cursussen dit jaar gestopt, dus hoop ik volgend jaar de cursus te kunnen volgen. Ik heb nooit geweten dat er wachtlijsten wordt gewerkt . Dus ik hoop überhaupt kans te maken... In de tussentijd kan ik wellicht met deze imker een keer meelopen.

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk


Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door oldtimer » di 19 mei 2020, 08:24

Sebastian,

Zolang de cursus niet mogelijk is, gebruik de mogelijkheden die dit forum biedt.
Lezen, lezen en nog eens lezen, en aan de hand daarvan je vragen stellen.
Als je je aan wachttijden en regels moet gaan houden na de corona gaat het lang duren.

Het is een moeilijke hobby maar zo moeilijk nou ook weer niet, hier is voorlopig als voorloper van een cursus hulp genoeg.
Alexander (Lex)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten