JanG

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Jan G
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 07:23
Imker sinds: 2020
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): Carnica/Buckfast
Locatie: Genemuiden
Contacteer:

JanG

Bericht door Jan G » za 18 jul 2020, 10:39

Hallo mijn naam is John en ben dit jaar met bijen begonnen wat ik al jaren geleden had willen doen. Daar ik niet de ruimte had of kon vinden werd het niets. Maar nu, mijn achter buurvrouw zit op een volkstuin en bood mij een mooi stuk aan. Dit zag ik eigenlijk niet zitten want het was zo'n groot stuk. Haar gevraagd of ik hier misschien met bijen kon beginnen. Zij gelijk het bestuur gevraagd en 10 minuten later was ze terug, ik zou met open armen worden ontvangen. Zo ben ik nu bezig met zaad voor planten voor de bijen, bijenstal is klaar mijn eerste volk Carnica in de stal bijna een hectare grond vrij voor de bijenstal ( een stukje voor mijn eigen gewassen ) en allemaal bloemen voor de dames en bijna 4 hectare volkstuin voor de meisjes. Ik zit echt op een pracht plek. Ochtend zonnetje op de vliegplank en bijna compleet uit de wind door de bomen die hier in de buurt staan.

Mijn probleem is alleen dat ik geen mentor heb en er geen cursussen zijn. Dit jaar alles afgelast en de mensen die de cursus zouden volgen allemaal doorgeschoven naar het volgende jaar dus alles vol. Ik woon in Genemuiden en Zwolle gaf dit jaar zo wie zo geen cursus maar volgend jaar ook niet :shock: Nieuwleusen gebeld hebben 13 aanmeldingen en met mij erbij 8 reserve. Misschien dat ze het in 2 ploegen gaan doen was het antwoord. Ik hoop het van ganse harte :pray:
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen ondersteunen met mijn vragen en een goed bijen jaar voor iedereen. :hive:

Gebruikersavatar
Teake de Jong
Berichten: 332
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 04:06
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast F1 en bastaard
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Teake de Jong » za 18 jul 2020, 13:53

Welkom op het forum John!
Lekker jezelf inlezen via dit forum, de wijze lessen van Ben Som de Cerff volgen en misschien biedt zich nog iemand uit de buurt aan waar je met regelmaat mee kunt kijken.
Je hebt al een mooie locatie en een mooie bijen stal, misschien wil er wel een imker bij je intrekken, dat is de mooiste optie voor een beginnende imker en nog gezellig ook!
Succes!
Teake
Geloof niet alles wat je denkt.

Gebruikersavatar
oldtimer
Berichten: 751
Lid geworden op: za 23 jul 2016, 23:02
Aantal volken: 40
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door oldtimer » za 18 jul 2020, 14:28

Dag John, welkom hier natuurlijk :handgestures-thumbup:

Misschien is dit een uitkomst voor je viewforum.php?f=67
Alexander (Lex)

johanwichink
Berichten: 41
Lid geworden op: ma 12 jul 2010, 21:24
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): carnica
Locatie: heeten
Contacteer:

Re: JanG

Bericht door johanwichink » wo 22 jul 2020, 17:49

John waarschijnlijk is in Frederiksoord nog wel plek in de basiscursus 2021.
Aanmelden via Imkers Nederland of stuur een PB naar mij.
Groet, Johan Wichink

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten