Mark

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markvanstraten
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 21:07
Imker sinds: 2020
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Mark

Bericht door markvanstraten » di 08 dec 2020, 16:44

Hallo allen,

Na vorig jaar de cursus net gemist te hebben dit jaar met goede moed mijzelf ingechreven om na 1 les... Corona. Het leek er even op dat mijn imkeravontuur weer een jaar vertraging had opgelopen. Maar het lot moest zo zijn; bij iemand op de thee en er kwam een hakpotje honing op tafel...

Nou het contact was gelegd en eigenlijk de hele zomer kunnen meedraaien in zijn imkerij. Indrukwekkend, 5 volken, 3-5 ondersteunende volken en ook eigen koninginnekweek dus breed scala aan zaken kunnen meekijken en doen! Veel ook lezen lezen lezen maar ook vooral; veel meedoen. Om het avontuur dichter bij huis te krijgen een klein volk mee gekregen om zelf op eigen dak te onderhouden (ik weet, 1 is geen maargoed...).

Wederom; via het lot een contactje opgedaan binnen de verenigings app groep - een imker waarvan de partner allergisch is geworden :cry: en die graag een partner wilde om samen de bijen mee te verzorgen. Hij had 3 volken op zijn stand staan.

Dus binnen een jaar van 'het wordt toch weer een jaar later' naar meerdere volken onder eigen vleugel met een life-line naar ervaren mentoren om mij heen. Wie zei dat 2020 een slecht jaar was? :D

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8246
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Mark

Bericht door Hans van der Post. » di 08 dec 2020, 22:21

Welkom Mark, goed dat je door het lot een imker heb gevonden.
Theorie is goed maar het bijenhouden is een praktische gebeurtenis met een mentor als geen cursus is.
En hier op het forum is met 20 jaar tekst is vast wel wat kennis te vinden.
!Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten