bijzondere bijeenkomst.

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
raoulalala
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 27 mei 2022, 12:35
Imker sinds: 2022
Aantal volken: 1
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

bijzondere bijeenkomst.

Bericht door raoulalala » za 28 mei 2022, 12:56

Goede middag,

Twee weken geleden zijn er bij ons bijen in de tuin geland. Gaaf en bijzonder dat zij onze tuin hebben uitgekozen.
Ik was op dat moment de kippen aan het bijvoeren en dacht dat er wel 400 a 500 bijen rondvlogen.
Misschien waren zij het spoor bijster, even aan het bijtanken of wilde zij er gewoon bijhoren.
We wilde er direct een Imker bijhalen iemand die ons wat kon vertellen of kon bijstaan.
Helaas, drie uur later al weer bijgeladen en vertrokken.
Tot de conclusie gekomen een bijbaan te nemen als (amateur) imker. Verderop in het dorp zit een Imker die mij bijpraten.
Daar heb ik een auto flow hive gekocht en met een beetje bijtikke ook een bijenvolk.
Nu zijn wij op zoek naar mooie bomen en struiken die wij kunnen bijplanten in de tuin.
Zo een forum is natuurlijk een geweldige bijeenkomst van mensen met verhalen en kennis en een stukje bijscholing kan geen kwaad.

Bijen hebben maakt ons toch wel erg blij
Een geweldige start en goed voor de natuur en of zij honing maken is bijzaken.

Groetjes Raoulala

Gebruikersavatar
Fish
Berichten: 676
Lid geworden op: wo 30 mar 2016, 19:03
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): Bastaard/Carnica
Contacteer:

Re: bijzondere bijeenkomst.

Bericht door Fish » ma 30 mei 2022, 12:38

Hallo en welkom Raoulala.

Met een Flow hive heb je meteen de crème de la crème onder de bijenkasten te pakken, fijn hoor!

Wat ik je kan aanraden is om bij de lokale imkervereniging (of misschien bij de reeds bekende imker) navraag te doen of er in de buurt ook een imkercursus wordt georganiseerd. Zomaar in het diepe springen met een volk kan ook, maar dan moet de imker je intensief begeleiden, of je moet vele avonden op youtube doorbrengen. Een cursus is vaak het leukst.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten