hoi hoi!

Dit is de plaats waar je jezelf kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent. Deze rubriek is niet om vragen te stellen, of discussies over wat u van plan bent, daar heeft u een heel forum voor.
Plaats reactie
loezzz
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:28
Imker sinds: 2023
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

hoi hoi!

Bericht door loezzz » di 23 mei 2023, 21:06

Hi allemaal! :be2:

Ik ben Marloes (29) en ik woon op Wieringen, door mijn oom en buurman geprikkeld om toch bijen te gaan houden.
Nu is het plan om de zwermende volkjes van mijn buurman op te vangen wanneer hij op vakantie is, dit is uiteraard gedaan in overleg.
Dus hopelijk deze zomer mijn eerste eigen bijenvolkje in de tuin! Bij toeval kwam ik nu op dit forum terecht en er staat al onwijs veel nuttige info op.
Verder gaan mijn oom en buurman mij mentoren in het houden van bijen. En wie weet kan ik hier terecht voor mijn andere vragen!

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: hoi hoi!

Bericht door Hans van der Post. » di 23 mei 2023, 23:40

Marloes welkom op dit forum! Er is 23 jaar leeswerk wat op je wacht. :)
Dit forum heeft een paar honderd actieve lezers enof schrijvers dus brand maar los.
Verder zijn je mentoren die de eerste praktische antwoorden kunt geven. :be2:
Maar vragen staat vrij :dance:
!Hans.

loezzz
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:28
Imker sinds: 2023
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: hoi hoi!

Bericht door loezzz » zo 28 mei 2023, 16:19

Hi Hans,

Ik was al lekker aan het struinen geweest op het forum! Vandaag zelf ramen in elkaar gezet en de bijenkast opgeknapt die ik nu even voor nood heb. Zo leuk, heb er zin in! Fijn dat er ook zo’n leuke groep is waar ik mijn vragen kan plaatsen. :dance:

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten: 8245
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 14
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: hoi hoi!

Bericht door Hans van der Post. » zo 28 mei 2023, 23:19

Wat er nog ontbreekt is een zwerm.
Neem aan dat een paar imkers om je heen hebt verzameld daar zal vast wel een zwermpje "over" zijn. :think:
!Hans.

loezzz
Berichten: 3
Lid geworden op: di 23 mei 2023, 20:28
Imker sinds: 2023
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): buckfast
Contacteer:

Re: hoi hoi!

Bericht door loezzz » ma 29 mei 2023, 11:59

Ja deze bijtjes zwermen eigenlijk standaard mijn tuin in. Deze mag ik pakken. Volgende zwerm zal vast ook niet lang meer duren :D eergisteren hadden we een zwerm en vorige week ergens ook. Deze mensen hebben iets van +/- 10 kasten staan. Helaas had ik mijn raampjes voor eergisteren nog niet klaar. Dus nu wel mooi in de gelegenheid geweest om mijn ‘nood’ kast even op te knappen en alles gereed te zetten. Hij staat er nu klaar voor! :be7:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten