bestuivingsvergoeding

Over bestuiving bij fruit- en zaadtelers en dergelijke.
Noord
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 18 nov 2011, 11:25
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door Noord » wo 11 apr 2012, 19:49

een bestuivings overeenkomst gaat altydt samen met bestuivings voorwaarden.
de overeenkomst leg je de persoonlijke gegevens vast zoals naam imker, naam fruitteler type kast 8, 10 ramen en of korf en wordt onder tekent,
daarnaast bestuivings voorwaarden daar staan de rechten en plichten van de imker en de fruitteler ook staat er in dat de imker nooit aansprakelijk kan worden gesteld door hoogst derving van de teler wel wat ook zijn plichten zijn doe dat dus ook.

hier de link van de bestuivings voorwaarden de reiskosten bedragen 0.30 cent de km.
http://www.imkersverenigingwehl.nl/bestuiving.php

gr noord

Laat je collega imkers niet in de steek.
maak geen afspraken die je niet waar kunt maken.

G.B.
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 09:47
Imker sinds: 2007
Aantal volken: 400
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door G.B. » wo 11 apr 2012, 21:44

Zijn de gelden inclusief of exclusief btw?
Met vriendelijke groet,
G.B.

https://www.HONINGonline.nl

J.Evers
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 07:19
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door J.Evers » wo 11 apr 2012, 22:12

bij mij exclusief......
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"

Thijs Corporaal
Berichten: 106
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 15:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door Thijs Corporaal » wo 11 apr 2012, 22:33

Hoi Imkers. Hebben jullie een boekhouding van je hobby of is het zakelijk,als dat zo is kun je de btw berekenen en moet je ze ook afdragen en kun je bij aankopen ook de btw verekenen.Dus hobbyisten kunnen geen btw berekeken.

Groeten Thijs :hive:

J.Evers
Berichten: 90
Lid geworden op: zo 15 mar 2009, 07:19
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door J.Evers » wo 11 apr 2012, 22:53

Het is bij mij dan ook meer dan een hobby, dus ik heb inderdaad een administratie en een btw nummer.......

http://www.bijenboerderij.nl daar is meer info te vinden....
Imker sinds 2009, Initiator van Imker- en Bijencentrum "De Bijenboerderij"

Gebruikersavatar
maartenkleijne
Moderator
Berichten: 3582
Lid geworden op: di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds: 1974
Aantal volken: 3
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: hilversum
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door maartenkleijne » wo 11 apr 2012, 23:35

Mooi initiatief Jeroen, en goede site.
Alleen het bakerpraatje dat Albert Einstein gezegd zou hebben "dat als de bijen op aarde uitsterven de mens dan binnen enkele jaren zal volgen", dat moet je even rechtzetten, maakt een onserieuze indruk voor de mensen, hoewel ik best geloof dat je dacht dat hij het echt gezegd want het wordt door veel mensen geciteerd ook al is het niet waar.
gr,
m

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door alfa vulgaris » do 12 apr 2012, 03:15

Het is dus gelukkig nog steeds zoals ik het eerst begreep:

"Je moet gewoon zorgen dat je volken deugen,dan die enooorme bak met poen innen en dan wegwezen."

Bijna vlooien circus dus.

Noord
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 18 nov 2011, 11:25
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door Noord » do 12 apr 2012, 17:51

Zo werkt het niet alfa
De meeste imkers hebben een vaste relatie met de teler,
Die bedragen zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen een echte imker weet dat ga maar eens aan het rekenen als beroeps imker en niet als hobby bijenhouder.


gisteren weer een telefoontje van teler imker heeft nu af gezegt heeft geen bijen gaat om 25 volken dit soort imkers mogen wat mij betreft nooit meer in de bestuiving werkzaam zijn
iedereen weet dat je met inwinteren van volken risico loopt maar je weet begin maart wel hoeveel je kan leveren heb je veel sterfte meld dat dan gelijk aan je teler zodat die andere volken kan regelen voor de teler is het brood nodig geen bestuiving geen fruit geen inkomsten.

ik zou zeggen volg eens een bestuivings curcus en je weet meer en praat niet zo dom meer.

gr noord,

:violin:

Gebruikersavatar
Nicolas Jacob
Berichten: 146
Lid geworden op: do 12 apr 2012, 16:05
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Celles (Wallonië)
Contacteer:

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door Nicolas Jacob » do 12 apr 2012, 18:07

Hallo

In België is dit 50 euro/volk voor 3 weken en in serres 75 euro voor 3 weken.
ik heb 12 kasten in de haspengouwstreek staan. als je een redelijk aantal volken kan plaatsen levert dit inderdaad een aardig bedrag op.
ik heb dan ook direct men volken kunnen plaatsen. de slachting hier in vlaanderen was niet om aan te zien. de volken worden hier al vanaf 160 euro verkocht.

Gebruikersavatar
alfa vulgaris
Berichten: 1543
Lid geworden op: di 11 okt 2011, 01:36
Imker sinds: 2010
Aantal volken: 0

Re: bestuivingsvergoeding

Bericht door alfa vulgaris » do 12 apr 2012, 22:43

Noord schreef:ik zou zeggen volg eens een bestuivings curcus en je weet meer en praat niet zo dom meer.
Ik ga er gewoon ff op in.

Ten eerste typ ik,jij ziet pixels en praat ik dus niet.

Dan ben ik ook van mening dat je van een cursus niet slimmer wordt.
Ik spreek over slimmer want dat is volgens mij het tegenovergestelde van dom.
Ik spreek vaak van een "curse us"

namelijk: Alles wat ik begrijp,de hoeveelheid en complexiteit daarvan is volgensmij wat ze noemen slim zijn,dat is mijn eigen kennis uiteindelijk,die overgaat van onderbewust naar bewuste kennis.Alles wat niet binnen mijn eigen vermogen ligt,wat ik reeds heb, kan je me niet leren misschien hooguit wijsmaken zodat ik het kan papegaaien.

Dan is het zo dat ik misschien toch graag een bestuivingscursus zou willen volgen,maar praktische omstandigheden mij hiervan weerhouden dit te kunnen doen.
Dat begrijp je miscchien niet maar ik weet zeker dat je dat niet wist.

En geloof me ik heb de bestuivingsdienst al 100 keer doorgerekend en ben ervan overtuigd dat als je beweert dat het je baan is dan vind ik de inkomsten die daaruit voortvloeien meer lijken op hobbymatig bezig zijn met name door de noodzaak van de bestuivingsdienst.Toch zou ik dit best willen doen,maar ga niet professioneel hobbyen om vervolgens iemand anders daardoor zijn centen te laten verdienen.

Beetje slappe NBV enzo vind ik.
Ik zie het niet anders dan dat ze hobbyisten en bedelaars maken van imkers,een hele slechte zaak!!!

Dan is het als laatste zo denk ik,dat als je het hele onderwerp had doorgelezen had begrepen waarom ik
in verwarring werd gebracht met betrekking tot de plichten/aansprakelijkheid van een imker bij de bestuivingsdienst.

Ik heb weer even lekker gereageerd :D

Ik wens u allen het komend seizoen veel sterkte toe met de cruciale rol te vervullen om dit land weer vrucht voort te laten brengen.

Gegroet,
Alfa

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten