Honing etiketten

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Gerard van Gastel
Berichten:440
Lid geworden op:wo 09 jun 2004, 13:49
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: Honing etiketten

Bericht door Gerard van Gastel » wo 16 jan 2008, 08:29

nogal aan de dure kant die herma superprint etiketten

22,67 euro voor 100 stuks type (4425
)

Ik gebruik Apli-etiketten(1278), van de Bruna, scheelt de helft.

Piet Jager
Berichten:2128
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Piet Jager » wo 16 jan 2008, 09:51

En...... Store-etiketten zijn nog goedkoper!
In sommige boekwinkels ook verkrijgbaar!

!Piet

Jozef Maier
Berichten:139
Lid geworden op:za 17 feb 2007, 22:46
Imker sinds:1982
Aantal volken:24
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Jozef Maier » do 17 jan 2008, 00:35

Zelfklevende etiketten hebben het nadeel dat ze niet goed meer lossen. Heel wat imkers zien dit als een nadeel, omdat ze hun honingglazen hergebruiken.

Peter Bal
Berichten:141
Lid geworden op:do 15 feb 2001, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Peter Bal » do 17 jan 2008, 10:09

r0bpl0mp schreef:

Ik heb voor zowel Word als voor Openoffice vorig jaar een demo gegeven over het maken van etiketten. Daar heb ik een handleiding voor geschreven die een aantal handvatten geeft, zeker niet compleet is en aanleiding moet geven tot spelen met de programma's. Op verzoek wil ik die wel opsturen.
Ik gebruik Open Office heel graag. Ik denk dat het een beter office pakket is dan Microsoft. Ik zou dan ook graag een instructie gemails krijgen.
Vast bedankt!


Peter

Gebruikersavatar
mike
Berichten:76
Lid geworden op:vr 17 okt 2003, 22:06
Aantal volken:70
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Londerzeel Belgie
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door mike » do 17 jan 2008, 11:34

Hallo,

Hierbij een etiket voorbeeld in excel dat kan nog aangepast worden volgens eigen wens andere foto enzovoort.
Na het op maat snijden van die etiketten die met een heel blad uitgeprint worden kan men met melk als lijmstof ,(men maakt de achterzijde van het etiket nat met melk) het etiket op de honingpot aanbrengen.
Dit geeft een heel goed resultaat en bovendien goedkoop.

Mike

http://users.compaqnet.be/imkersgilde-n ... ketten.xls

Dirk Blanken
Berichten:2045
Lid geworden op:zo 08 okt 2006, 18:10
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Dirk Blanken » do 17 jan 2008, 18:56

Ik heb 1 etiket met dezelfde pentekening van een rustiek kerkje en bomerij voor elke soort honing een andere kleur.
De etiketten laat ik in de verschillende kleurtjes kopieren en snijden van ongegomd papier en plak ik op met koffiemelk met een hoog eiwit gehalte zo.n beetje 7 tot 9 gram/100ml.
Halfvolle koffiemelk wil niet goed laat staan gewone melk.
Een etiket moet rust uitstralen en goed herkenbaar zijn.
De meeste etiketten zijn veel te druk.
Dirk









dertiende

Gebruikersavatar
Dirk C
Berichten:346
Lid geworden op:zo 21 mar 2004, 11:04
Imker sinds:1992
Aantal volken:25
Bijenras(sen):Carnica, buckfast
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Dirk C » di 22 jan 2008, 21:04

Ik maak mijn etiketjes ook in word.
Tekeningetje zwart/wit, vrij eenvoudig. Alle nodige tekst duidelijk en overzichtelijk er rond geplaatst.
Dan nog een kadertje er rond zetten dit geheel kopiëren tot mijn A4 velletje vol staat.
Afdrukken op A4 etiket en snijden met mijn snijplankje (eigenlijk om foto 's te snijden. Zo moet ik niet zitten prutsen[;)] om alles mooi in een afgelijnd etiketje te krijgen, ik druk eerst af en snij dan mooi op maat. Gaat vrij snel en haal 7 etiketjes uit 1 vel papier.:D
Gebruik voor de verschillende soorten honing zelfde etiket (behalve lotnr. natuurlijk) maar dan in een andere kleur.

Gebruikersavatar
Jeroenvt
Berichten:1535
Lid geworden op:do 06 sep 2007, 21:44
Aantal volken:5
Bijenras(sen):hele leuke
Locatie:Hoogland - Nederland
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Jeroenvt » do 06 mar 2008, 16:26

Dirk Blanken schreef:
Ik heb 1 etiket met dezelfde pentekening van een rustiek kerkje en bomerij voor elke soort honing een andere kleur.
De etiketten laat ik in de verschillende kleurtjes kopieren en snijden van ongegomd papier en plak ik op met koffiemelk met een hoog eiwit gehalte zo.n beetje 7 tot 9 gram/100ml.
Halfvolle koffiemelk wil niet goed laat staan gewone melk.
Een etiket moet rust uitstralen en goed herkenbaar zijn.
De meeste etiketten zijn veel te druk.
Dirk
Zoals wel meer bierbrouwers plak ik mijn etiketten op met volle melk, gewoon A4 laserprintjes, uitsnijden en pure melk


--
Mvg Jeroen van Tol

zoem zoem de bij
Berichten:121
Lid geworden op:di 20 sep 2005, 20:42
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door zoem zoem de bij » do 06 mar 2008, 17:02

Hallo hennie


Hallo Zoem, zoem zoem,
Dat is ruim 23 euro-cent per potje; in plaats van € 4,25 per pot vraag je nu € 4,50; het verschil is winst ! en je pot ziet er aantrekkelijker en professioneler uit. Ik dacht, dat alleen die Hollanders van die zuunigers waren!

Hennie 4,5O Euro voor 500gr durven wij hier niet vragen,alleen in het nadeel van ons klantenbestand.

peter

Jozef Maier
Berichten:139
Lid geworden op:za 17 feb 2007, 22:46
Imker sinds:1982
Aantal volken:24
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Honing etiketten

Bericht door Jozef Maier » zo 09 mar 2008, 02:50

Hennie 4,5O Euro voor 500gr durven wij hier niet vragen,alleen in het nadeel van ons klantenbestand.
Peter, (zoem zoem de bij)
Misschien off topic, maar het is juist door stelselmatig de honing onder de prijs te verkopen, dikwijls goed bedoeld door de hobby imker, dat de markt kapot gemaakt word én dat het imkeren voor jongeren niet meer zo aantrekkelijk is, gezien de hoge start kosten. Bezint je er eens over.

Voor een goed product kan je een goede prijs vragen.

In het andere geval kan de consument beter honing uit China kopen die hij kan verkrijgen vanaf 3€. Als je de moeite neemt zal je ontdekken dat de winkelprijs van honing tussen de 3€ en de 5€ fluctueert ( soms minder, soms meer). Dikwijls voor een ingevoerd product zelfs van buiten de EU. Waarom zou een imker die met zorg een kwaliteit product aflevert dan niet een goede prijs mogen vragen?

De klant wil best voor een goed product een goede prijs betalen. Toen ik in '82 met imkeren begon werd er voor een ½ kg een richtprijs van 120 Bef (dat is nu 3€) aangegeven. We zijn meer dan twintig jaar verder, imkeren is moeilijker geworden, er zijn de ziektes bijgekomen, alles is veel duurder geworden, kasten, producten, glas, enz maar de hobby imker in Vlaanderen blijf aan zijn 3€ en een beetje vast hangen.

Sta achter je product en verkoopt het voor de prijs dat het waart is. Je bewijst er jezelf en de andere imkers een dienst mee.

Je kan best 4€ en meer voor een halfve kg honing vragen en dan ben je zeker nog niet te duur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten