Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
beebee
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door beebee »

Ik wil graag zelf mijn eigen kunstraat maken.

Geachte heer / mevrouw,

Ik ben bijenhouder te Marokko. Daar kopen we de kunstraat erg duur van de groothandel.

Ik zoek graag op dit moment hier in Nederland een tweede hands apparaat (roller.wasen) of een machine om zelf mijn eigen kunstraat te maken.

Zou u mij misschien even helpen met het zoeken naar een machine ? mij verwijzen naar een adres of een bedrijf ?

Ik zal uw hulp zeer waarderen.

Met vriendelijke groet,

Vlissingen
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door Bart de Coo »

Beste,

We hadden onlangs nog een boeiend gesprek over dit onderwerp. Zie:

http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.a ... ms=waspers

Er worden daar verschillende zeer interessante tips & trucs gegeven. De mooiste is natuurlijk de Duitse link die Kreydt uit Belgie aan het einde geeft. Maak daar eens een avondje studie van zou ik zeggen.

Verder zou je de vraag om een tweedehands apparaat nog eens kunnen herhalen in de rubriek 'Vraag en aanbod'.


Groet,



Bart de Coo
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door Bart de Coo »

En nu pas zie ik dat je ook zelf al het gesprek in de rubriek 'Bedrijfsmethoden en materialen' ontdekt hebt.

Dat gaat dus helemaal lukken.
Astrid Schoots
Berichten: 735
Lid geworden op: ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door Astrid Schoots »

beebee schreef:
Ik wil graag zelf mijn eigen kunstraat maken.
Ik ben bijenhouder te Marokko. Daar kopen we de kunstraat erg duur van de groothandel.
Ik zoek graag op dit moment hier in Nederland een tweede hands apparaat (roller.wasen) of een machine om zelf mijn eigen kunstraat te maken.
Zou u mij misschien even helpen met het zoeken naar een machine ? mij verwijzen naar een adres of een bedrijf ?
Beste Beebee,
in het blad Bijenhouden van maart 2008 stond laatst een artikel over 'zelf kunstraat gieten'. Daaron werd ook verwezen naar een gietmalbouwer, die uitstekende en handzame gietmallen maakt en ze per post kan toesturen. Met of zonder koeling, prijzen vanaf €160,-. Het bedrijf heet Imkereibedarf en is van Matthias Rettig.
http://www.imkereibedarf-rettig.de
Succes ermee,
Astrid
beebee
Berichten: 10
Lid geworden op: za 19 apr 2008, 09:47
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door beebee »

Beste Astrid,

ik dank u zeer voor uw informatie.zou u mischien voor mij een korte teks willen schijven in duits om een gietmal water gekoeld te bestellen en de informatie over te ontvangen bij imkereibedraf-rettig.ik heb in marokko kleine bijen.welke maat moet ik bestellen volgens u.want ik heb geen verstand van de verschillende mate hier :holland.dadant, ...etc.

weet u ook mischien of ze van de rollers hebben ? (ik bedoel die op deze site : http://www.swienty.com/?pid=5&id=78517& ... &root=1012

met vriendelijke groet,

Bassou Miel
Astrid Schoots
Berichten: 735
Lid geworden op: ma 07 apr 2003, 21:56
Imker sinds: 1994
Aantal volken: 6
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Re: Kunstrat zelfmaken (Rollers)

Bericht door Astrid Schoots »

beebee schreef:
Beste Astrid,
ik dank u zeer voor uw informatie.zou u mischien voor mij een korte teks willen schijven in duits om een gietmal water gekoeld te bestellen (...) .welke maat moet ik bestellen volgens u.want ik heb geen verstand van de verschillende mate hier :holland.dadant, ...etc. Weet u ook mischien of ze van de rollers hebben ? (ik bedoel die op deze site : http://www.swienty.com/?pid=5&id=78517& ... &root=1012
met vriendelijke groet,
Bassou Miel
Dag Beebee, ik weet niet of ze ook rollers hebben, ik denk van niet. Maar je kan het vragen, (stuur je jouw link mee), gewoon in het nederlands. Duits lijkt veel op nederlands, dus Matthias zal het vast wel begrijpen.
Wat de maat betreft: ik koos Dadant en snij er een cm vanaf. Je kunt gewoon nameten wat je zelf hebt, en dan kies je wat er het meest op lijkt. (uit de website: 20 cmx35; 19,5x39 of 42x27). En dan vraag je naar 'ein Giessmal, einseitig gekühlt' of 'beidseitig gekuhlt'.
Succes ermee,
Astrid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 143 gasten