bekijken

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

patje75
Berichten:5
Lid geworden op:za 26 feb 2011, 09:55
Locatie:Borne (ov)
Contacteer:
bekijken

Bericht door patje75 » zo 27 feb 2011, 21:09

Hallo,

Ik ga half maart beginnen met de cursus beginnend imker, en heb er veel zin in om daarmee te beginnen. Maar het lijkt me ook wel leuk, om eerst voor de tijd een kijkje te nemen bij iemand die al een bijenkast met bijenvolk in bezit heeft,en om te kijken hoe je zoiets opzet en wat de ervaringen zijn van een imker en wat je zoal nodig hebt om een bijenvolk in bezit te hebben kwa matriaal /gereedschappen. je kunt het beste altijd zelf met eigen ogen zien, zeg ik maar altijd. dan dikke theorie boeken te lezen en ervaringen van andere te lezen via een forum.daarom wil ik vragen of er nog imkers zijn in de buurt van de omgeving van Borne (ov) die het wel leuk vinden om over hun passie en hobby te praten en het graag willen laten zien hoe het is om bijen te houden.

mvg Patrick :be9:

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Re: bekijken

Bericht door pim123 » zo 27 feb 2011, 22:38

Hebben jullie dan geen praktijkdeel bij de cursus ? Tijdens mijn cursus hadden iedere twee cursisten een kast toegewezen gekregen om gedurende het hele seizoen te verzorgen.

patje75
Berichten:5
Lid geworden op:za 26 feb 2011, 09:55
Locatie:Borne (ov)
Contacteer:

Re: bekijken

Bericht door patje75 » ma 28 feb 2011, 17:17

Bedankt voor de snelle reaktie pim,

er zit inderdaad een praktijk gedeelte bij maar er is niks bekend dat we een eigen kast in beheer hebben,Het leek me juist leuk om voordat de cursus begint eens een mooie volle kast te bekijken met enkele duizenden bijen.en wat de ervaringen zijn van een iets meer ervaring hebbende imker.en hoe ze zoiets hebben opgebouwd
maar misschien moet ik maar iets meer geduld hebben :)

groetjes patrick

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Re: bekijken

Bericht door pim123 » ma 28 feb 2011, 18:02

Dan kan je het beste wachten tot het praktijgedeelte begint, imkers maken nu toch ook hun kasten niet open ivm de temperatuur...

tonie-v
Berichten:86
Lid geworden op:ma 31 mei 2010, 09:29
Imker sinds:1977
Aantal volken:20
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:De Lutte
Contacteer:

Re: bekijken

Bericht door tonie-v » ma 28 feb 2011, 18:19

Beste patrick,

Ik zit in de lutte, vlak na de afslag oldenzaal/losser, als je zin en de mogelijkheid hebt mag je van mij langs komen, om te kijken,
heb hier 7 kasten buckfast, :be2:
en in dld meerder volken carnica, :be5:
ik heb op de kasten doorzichtige platen liggen, zodat met weinig verstoring,
ook bij kouder weer gekeken kan worden.

bij interesse stuur maar een pb.

groetjes tonie
ajv

patje75
Berichten:5
Lid geworden op:za 26 feb 2011, 09:55
Locatie:Borne (ov)
Contacteer:

Re: bekijken

Bericht door patje75 » ma 28 feb 2011, 20:27

ah, toch fijn dat er ook nog imkers in overijsel zitten.

En nog redelijk dichtbij ook nog :)
ja heb wel zin om het een keertje te kijken, glazen platen goed bedacht.ik stuur je wel een pb en dan kunnen we misschien een keertje afspreken wanneer het ons beide uitkomt.
ik verheug me erop,bedankt voor de reaktie.

Patrick :be6:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ria van den Berg en 165 gasten