Opbouwen bijengif allergie

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Barbapapa
Berichten:184
Lid geworden op:vr 31 jul 2009, 13:20
Locatie:Heerewaarden-Gelderland
Contacteer:
Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Barbapapa » zo 03 jul 2011, 17:19

Het zit mij niet mee, vanmorgen ongeveer 20+ steken opgelopen op de enkels, ik kan nu bijna niet meer fatsoenlijk lopen :(
Ik vind het altijd goed recht dat bijen mij steken, maar dit keer even niet.

5 minuten na het steken moest ik maar stoppen, ik kreeg overal kriebels en later blaasjes, werkelijk overal. Naar de doctor, ik ben al zo vaak gestoken, nooit echt last, de doctor kwam met de opmerking dat je allergie kan opbouwen :shock: zou het einde hobby zijn?

Groetjes, :cry:

jomme
Berichten:365
Lid geworden op:wo 20 apr 2011, 15:03
Locatie:Meulebeke
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door jomme » ma 04 jul 2011, 12:51

Barbapapa schreef:Het zit mij niet mee, vanmorgen ongeveer 20+ steken opgelopen op de enkels, ik kan nu bijna niet meer fatsoenlijk lopen :(
Ik vind het altijd goed recht dat bijen mij steken, maar dit keer even niet.

5 minuten na het steken moest ik maar stoppen, ik kreeg overal kriebels en later blaasjes, werkelijk overal. Naar de doctor, ik ben al zo vaak gestoken, nooit echt last, de doctor kwam met de opmerking dat je allergie kan opbouwen :shock: zou het einde hobby zijn?

Groetjes, :cry:
Hmmm ik kreeggisteren een steek op mijn hoofd maar ik denk te weten waarom, zondag nogal ingegrepen en ik mosst maar een tijdje wegblijven .
Hoe is het bij jou gebeurd? bij een ingreep? ik veronderstel dat je enkels niet bedekt waren?

Gebruikersavatar
Barbapapa
Berichten:184
Lid geworden op:vr 31 jul 2009, 13:20
Locatie:Heerewaarden-Gelderland
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Barbapapa » ma 04 jul 2011, 13:06

Ik ben gewoon dom geweest, mijn broek was iets te kort en mijn sokken te dun :doh:
Het was mijn bedoeling met de sokken de pijpen te dichten, maar de sokken zaten strak om mijn enkels.
Als een bij steekt schieten er direct meerdere er op af.

Dit volk, is moeerloos, redcellen midden op de raten. De honingkamer hebben ze leeg gesnoept (dracht valt zeer tegen)
Allemaal dingen die een volk prikkelbaar maakt. Het was een verrassing, vorige week zag het er nog goed uit, voor een F16 volk ook rustig.

Een paar uur na dat ik bij de dokter was geweest, waren mijn enkels zo opgezwollen, ik kan niet lopen (zeer pijnlijk)
Uitslag is weg, een uur na het nemen van de pil was het duidelijk afgenomen.

Gr.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door AndreasH » ma 04 jul 2011, 14:07

Einde hobby??? Dat kreeg ik ook te horen. Neen, als het echt allergische reactie is, dan kun je aan de desensibilisatie. Maak eens een afspraak met Dr Rovers in het Elisabeth in Tilburg. Daar ben ik ook in behandeling en het werk goed, de onderhouds dosissen :-D Niks geen jeuk of wat dan ook meer ondertussen, en ook niet meer bang voor alles wat vliegt (wat ik wel had nadat ik net m'n near-shock exerience had gehad)....
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Gebruikersavatar
Barbapapa
Berichten:184
Lid geworden op:vr 31 jul 2009, 13:20
Locatie:Heerewaarden-Gelderland
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Barbapapa » ma 04 jul 2011, 14:33

AndreasH schreef:Einde hobby???
Nee dat was een emotionele opwelling :)
De echte allergische reactie is uit gebleven, dus geen hartkloppingen en opgezwollen gezicht. Het opbouwen van een allergie is een opmerking van de dokter, bij mij is het eerst zien dan geloven :) Ik ga voor de zekerheid wat medicijnen aanschaffen. Wat ik schokkend vond is de snelheid, amper 2 a 3 minuten het totale lichaam in rep en roer. :shock:

Gr.

Gebruikersavatar
AndreasH
Berichten:815
Lid geworden op:di 07 apr 2009, 11:07
Locatie:Vught
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door AndreasH » ma 04 jul 2011, 14:36

Kun je nagaan hoe snel bloed door je aderen pompt :-D
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Bok » ma 04 jul 2011, 16:00

AndreasH schreef:Einde hobby??? Dat kreeg ik ook te horen. Neen, als het echt allergische reactie is, dan kun je aan de desensibilisatie. Maak eens een afspraak met Dr Rovers in het Elisabeth in Tilburg. Daar ben ik ook in behandeling en het werk goed, de onderhouds dosissen :-D Niks geen jeuk of wat dan ook meer ondertussen, en ook niet meer bang voor alles wat vliegt (wat ik wel had nadat ik net m'n near-shock exerience had gehad)....

Of kijk eens op http://www.allergologie.nl/
Hier ben ik bij dr Jansen geweest met mijn zoon. Toen hij 2 was steek 1 geen reactie, jaar later steek 2 één oog dicht afgelopen voorjaar steek 3 en nu twee ogen dicht :?
Dat was wat veel van het goede en met spoed een onderzoek laten doen.

Je moet natuurlijk wel een verwijzing van je huisarts hebben.

Oh ja sterkte natuurlijk.
groet,

Peter

Gebruikersavatar
Barbapapa
Berichten:184
Lid geworden op:vr 31 jul 2009, 13:20
Locatie:Heerewaarden-Gelderland
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Barbapapa » ma 04 jul 2011, 21:21

Bok schreef:met spoed een onderzoek laten doen.
Heb je daarna desensibilisatie therapie toegepast, kan dat zo jong?

Ik merk vanzelf wel welke kant het op gaat, gezien het bij opgezwollen enkels en kuiten is gebleven. :bow-blue:

Groetjes.

Franschman
Berichten:1235
Lid geworden op:wo 27 apr 2011, 00:13
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Franschman » ma 04 jul 2011, 22:01

Ook na desensibilisatie is het gevaar niet echt weg vooral als je bij hoofd en/of halsslagaderen wordt gestoken.

De zwellingen kunnen er behoorlijk hevig zijn en gaan 'lopen' door het gezicht en ook naar de torso gaan.

Barbapappa is hier wel een heel toepasselijke naam. :lol:

Hevige zwellingen nabij oog en hals. Het gezicht kan onherkenbaar worden ! :o
Bijlagen
Bijensteek bij gedesensibiliseerde vrouw 2.JPG
Echtgenoot of Barbamamma ?
Bijensteek bij gedesensibiliseerde vrouw 2.JPG (46.07KiB)4142 keer bekeken

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Opbouwen bijengif allergie

Bericht door Bok » ma 04 jul 2011, 22:05

Die foto van hierboven komt me bekend voor. Al was het dan een jochie van 4 en hij had beide ogen geheel dicht (3 dagen)

Barbapapa schreef:
Bok schreef:met spoed een onderzoek laten doen.
Heb je daarna desensibilisatie therapie toegepast, kan dat zo jong?

Ik merk vanzelf wel welke kant het op gaat, gezien het bij opgezwollen enkels en kuiten is gebleven. :bow-blue:

Groetjes.

Nee geen desensibilisatie. Hij was een apart geval. (leeftijd, mooie opbouw en 100% zeker dat het echt een bijensteek was)
Bloedtest gaf aan geen wespenallergie < 5% wel een hoge bijenallergie > 80 % meen ik.
Huidtest gaf geen reactie :doh: Indien hij wel had gereageerd dan was er direct gestart met behandelen, nu na overleg in groningen is besloten niet te behandelen. Wel in de gaten houden maar wat is nou de kans om door een bij gestoken te worden :?
Ik ben blij dat mijn bijen niet thuis staan anders was het einde oefening.
groet,

Peter

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 151 gasten