controle/inname honing vwa

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Jannes
Re: controle/inname honing vwa

Bericht door Jannes » wo 05 sep 2012, 10:18

Controle is een goede zaak.
Ik slinger altijd in een ongebruikte kantoor-ruimte bij ons op de zaak. Daar is een vloer met linoleum.

Ik moet trouwens zeggen, dat de KvW hier in NL wel héél wat anders is als bvin Engeland.
Om wat te noemen: Daar mag je koek en cake uit eigen keuken gewoon verkopen op braderiën. We liepen door een drukke winkelstraat: De slager heeft zijn vlees bij 28gr. open buiten liggen. Dat was hier 100jr. geleden zo, maar tegenwoordig écht niet meer.

Moet zeggen, controle is goed. Ik weet ook imkers die het een stuk minder nauw nemen met de hygiëne....

Jannes

Gebruikersavatar
Oude Essink
Erelid
Berichten:3562
Lid geworden op:za 18 nov 2000, 00:00
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: controle/inname honing vwa

Bericht door Oude Essink » wo 05 sep 2012, 16:20

slingeren in de bijkeuken: stenen vloer, betegeld aanrecht; geen signalen, dat er honden of katten hebben
rondgelopen. kortom een ruimte die afdoende hygiëne garandeert bij het uitslingeren en inpotten van de honing. Twee keer contrôle gehad: mijnheer, u hoort van ons! Mijnheer hoort dus niets en bij navraag blijkt, dat het oké is als je niets hoort. Een berichtje over hun bevindingen had ik leuker gevonden.
hennie oes iPad

Primus
Berichten:1044
Lid geworden op:zo 13 dec 2009, 20:57
Imker sinds:1973
Aantal volken:15
Bijenras(sen):carnica
Locatie:België
Contacteer:

Re: controle/inname honing vwa

Bericht door Primus » wo 05 sep 2012, 17:10

In belgie controleren ze bij mijn weten alleen de honing of er geen chemische en/of verboden stoffen inzitten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 131 gasten