dagelijks bezoek van een bij

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

bee-tree
Berichten:3493
Lid geworden op:za 30 mar 2013, 10:49
Imker sinds:1965
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Westerwolds landras
Contacteer:
Re: dagelijks bezoek van een bij

Bericht door bee-tree » ma 19 mei 2014, 10:04

Hallo Sella, wat 'n verrassing, jouw reactie. Jammer dat je 'n insectenfobie hebt. Heb je al gezocht
in de media hoe je er geleidelijk van af kunt komen ? Ik heb al bijna een week niet meer 'geforumd'.
Anders had ik al gezocht om je te helpen. Doordat het momenteel hoogtij is in het imkers"bedrijf" ben ik
de hele dag met de volken bezig. Eigenlijk moest ik op dit moment buiten zijn, maar ben nog te moe na het
enten en roeren van de koolzaadhoning die dit jaar al kristalliseert tijdens het slingeren.
Daardoor heb ik gelukkig jouw reactie als een peppil geproefd. Ook jouw foto maakt ons blij. Haal ze a.u.b niet weg.

Over de steekvaardigheid van Hommels: ik zit er midden tussen; heb een bevolkt mezenkastje; zou nog meer volkjes
willen hebben: ben in m'n lange leven slechts één keer zachtjes geprikt door 'n aardhommelkoningin
die ik met een zakdoek beetpakte. Ik zou niet weten of hommels net zo prikken als wespen, dus hun angel NIET verliezen
Hun angel mist misschien weerhaakjes. Heb jij ooit gehoord dat mensen allergisch zijn voor hommelgif ? Ik niet.
Dus dat is een aanwijzing dat hommels vrijwel nooit steken.

Sella, misschien kun je in de tuin of op je terras in plaats van een parasol van vaste stof een zogenaamd muskietennet
gebruiken of over de parasol een constructie maken met muskietengaas zoals dat ook op babykamers gedaan wordt.

Laat je dag niet bederven door insecten die door de hoge buitentemperatuur opgewarmd worden en daardoor
sneller kunnen vliegen en niet de scheiding zien tussen je doorzonkamer en je buitenterras. Misschien moet je
het spiegelraam voorzien van 'n decoratie of er bijvoorbeeld een palm vóór of achter zetten. Zjef

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 92 gasten