Gegomd papier

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
simonis131
Berichten:10
Lid geworden op:wo 12 mar 2014, 16:57
Imker sinds:2014
Aantal volken:4
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Rozenburg
Contacteer:
Re: Gegomd papier

Bericht door simonis131 » do 04 sep 2014, 09:00

Hoi Rene, er zijn etiketten met een lijm laag die kan bestaan uit permanent en non-permanent klevend die laatste zou geschikt moeten zijn voor jou. Even navragen bij een drukkerij of kantoorboek handel, sucses.

remolen
Berichten:509
Lid geworden op:wo 06 aug 2008, 22:46
Aantal volken:30
Bijenras(sen):Carnica
Locatie:Assen
Contacteer:

Re: Gegomd papier

Bericht door remolen » do 04 sep 2014, 09:43

Santtu Pikkarainen schreef:Ik gebruik zelf etikettenvellen van de Action (lekker goedkoop) die ik beprint. Etiketten afweken vind ik niet interessant, ik hergebruik de potjes nooit. Voor die 36 cent per potje met mooie deksel ga ik niet het risico lopen op een vuil potje.
Goedkoop.. doe je dat in zwart wit? .. ik vind de printer inkt zo duur! (een echte hollander haha)

Ik heb nogal kleurrijke etiketten vol inkt. Heb in het verleden ook zelf etiketten geprint maar mijn inkt is dan echt snel op. Als ik dat uitreken kan ik nog beter bij een copyshop laten printen.
Maar ik heb weer veel goede ideeën opgedaan dankzij mede imkers waarvoor dank!

Groet René

Gebruikersavatar
Ewout
Berichten:1026
Lid geworden op:wo 25 apr 2012, 20:46
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Bastaard, Mellifera (P), Buckfast (F1)
Locatie:Rotterdam
Contacteer:

Re: Gegomd papier

Bericht door Ewout » do 04 sep 2014, 10:01

Wij laten etiketten drukken op outdoor (vinyl) stickers bij Reclameland.nl, €80 incl. btw voor 1000 stuks full color (€0,08 per stuk en even duur voor 250 stuks... = €0,32 per stuk).
Deze laten geen lijmsporen na op de pot na verwijdering en zijn bij scheef plakken met wat beleid ook prima weer opnieuw te plakken. Ook als je ze niet in 1 jaar opgebruikt, kun je er 1x 1000 laten drukken en dan je lotnummer en tht op een los stickertje er bij plakken.

https://www.reclameland.nl/drukken/klei ... t-stickers

Het is niet de aller goedkoopste oplossing, maar het resultaat is mooi & professioneel. En die 5 cent extra op een prijs van €5 per potje kan het probleem niet zijn natuurlijk :D

Santtu: er is nog een ander argument voor het gebruiken van goed verwijderbare stickers, namelijk dat jouw klanten de potjes kunnen hergebruiken! Ik hoef zelf ook geen gebruikte potten (vind de VWA vast ook niet goed tenzij je ze uitkookt), maar vind het een fijne gedachte dat als mijn klanten de potjes voor iets anders willen gebruiken, dat ze het etiket er zonder allerlei middeltjes af kunnen halen.

Santtu Pikkarainen
Berichten:1083
Lid geworden op:do 03 mar 2011, 13:06
Imker sinds:2010
Aantal volken:2
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Ermelo
Contacteer:

Re: Gegomd papier

Bericht door Santtu Pikkarainen » do 04 sep 2014, 10:49

remolen schreef:
Santtu Pikkarainen schreef:Ik gebruik zelf etikettenvellen van de Action (lekker goedkoop) die ik beprint. Etiketten afweken vind ik niet interessant, ik hergebruik de potjes nooit. Voor die 36 cent per potje met mooie deksel ga ik niet het risico lopen op een vuil potje.
Goedkoop.. doe je dat in zwart wit? .. ik vind de printer inkt zo duur! (een echte hollander haha)

Ik heb nogal kleurrijke etiketten vol inkt. Heb in het verleden ook zelf etiketten geprint maar mijn inkt is dan echt snel op. Als ik dat uitreken kan ik nog beter bij een copyshop laten printen.
Maar ik heb weer veel goede ideeën opgedaan dankzij mede imkers waarvoor dank!

Groet René
Inkt is inderdaad erg duur. Ik heb wel kleur op mijn etiketten, maar ze zijn vrij eenvoudig (met bij die door mijn zoon is getekend). Vooral geel, zwart en blauw.


Overigens gaan die Action-etiketten er met een beetje water zo vanaf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten