Spaarkast lenen

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Mette
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 19:34
Imker sinds: 2015
Aantal volken: 2
Bijenras(sen): bastaard, carnica
Contacteer:

Spaarkast lenen

Bericht door Mette »

Ik ben een beginnende imker, volg nu de cursus en ben ondertussen begonnen met mijn allereerste volkje; een zwermpje dat langzaam uitgroeit tot een groot volkje. Vorige week heb ik de zwerm overgeplaatst mijn eigen spaarkast. Over een paar weken krijg ik zeer waarschijnlijk een carnica-volkje.

Het was vooraf niet mijn plan om meteen twee volken te hebben, maar ik heb al begrepen dat dit wel verstandiger is, dus maak graag van het aanbod gebruik.

Ik kom nu dus een kast te kort en om even wat kosten te besparen rondom het bijenhouden (cursus, kleding, kast, raampjes, gereedschap is bij elkaar opgeteld al weer een hoop geld), ben ik nu op zoek naar een tijdelijke oplossing.

Zijn er misschien imkers die momenteel minder volken hebben dan kasten en voor een kleine vergoeding een kast willen uitlenen voor hooguit 1 jaartje?

Ik woon in West Maas en Waal, alles in omgeving Zaltbommel-Oss-Nijmegen-Tiel is welkom. (Ook Den Bosch/Eindhoven is een optie vanwege werk).

Ik hoor het graag!
groeten,
Mette
Tim123
Berichten: 65
Lid geworden op: di 10 mar 2015, 16:26
Imker sinds: 2015
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

Re: Spaarkast lenen

Bericht door Tim123 »

Beste Mette,

Zelf ben ik ook beginner, dus heb geen kasten over voor je, maar misschien wel een tip waar je iets mee kunt.
Op marktplaats vind je vaak voor lage prijzen een spaarkast. Deze heb je al bijvoorbeeld in Haelen voor €30,- maar ik had er ook naar gemald en kreeg al een aanbod van €20,-. Deze had twee kamers. Als je deze voor twintig kunt kopen, zal een vergoeding niet veel lager zijn en heb je blijvend een kast erbij. Er is redelijk wat aanbod.
Daarnaast zou je bij je imkervereniging eens rond kunnen vragen.

Groetjes, Tim.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 132 gasten