Veilig kunstraat.

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door Jaap v.Popering » wo 21 mar 2018, 16:28

BuzzLightyear schreef:En hoe zit het met de LOT nummers (partijnummers). Is dit nummer afkomstig van de producent? Zelf heb ik was met een driecijferig lotnummer. Volgens de verkoper is dit veilig te gebruiken. Een tijdje waren er enkele zescijferige nummers die niet veilig waren.
Het lot nummer komt volgens mij van de verpakker . !

Zelf heb ik een pak met een driecijferig nummer teruggebracht . Praatjes van de verkopers zijn niet te vertrouwen .
Ik zou de watertest doen .

ErikS
Berichten: 1808
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 22:52
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Locatie: Weert, Midden-Limburg.
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door ErikS » wo 21 mar 2018, 16:53

Jaap v.Popering schreef:
ErikS schreef:
De beste manier is simpelweg voorzichtig zijn en van een pakket kunstraat enkele platen in een volk hangen en kijken hoe de raat wordt uitgebouwd en belegd. Dat is het uiteindelijk doel van kunstraat en bij een probleem is de schade beperkt..

mvg,

Erik.
En dan ???? Ja je schade is beperkt maar waar moet je heen om je schade te verhalen ??

Het beste vind ik om ....bij de aankoop van kunstraat aan te geven bij de verkoper dat je de watertest doet en bij een positieve uitslag de aangekochte was niet accepteert . ....en wanneer deze hier niet mee akkoord gaat .....In de winkel laten liggen .. .Dan is je schade ...nihil .

En ja....ik heb dit jaar nog sjoemelwas in een winkel gekocht .....en teruggebracht .

Jaap v P
Uiteraard garantie vragen en die ook concreet maken. En ik ben me bewust dat ik met mijn voorstel gevolgen bestrijdt maar daar zit een stuk winst voor elke individuele imker. Het was aan de overkoepelende organisaties om dit probleem voor alle imkers gestructureerd aan te pakken. Helaas is dat niet gebeurd.

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door Jaap v.Popering » wo 21 mar 2018, 18:52

BuzzLightyear schreef:Zojuist kunstraat verticaal voor de helft in een bekertje water gestopt. Hoelang moet ik dit erin laten zitten?

?
Zie hier ..viewtopic.php?f=7&t=32861

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door Jaap v.Popering » wo 21 mar 2018, 18:59

ErikS schreef:
Het was aan de overkoepelende organisaties om dit probleem voor alle imkers gestructureerd aan te pakken. Helaas is dat niet gebeurd.
Dat is steeds hetzelfde ...Ook ten tijde dat de varroa resistent tegen Apistan ( Fluvalinaat ) geworden is ...Niet thuis .

H.J.Booij
Berichten: 143
Lid geworden op: wo 06 jul 2005, 21:29
Imker sinds: 1995
Aantal volken: 10
Bijenras(sen): Buckfast
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door H.J.Booij » wo 21 mar 2018, 19:50

beste mensen

ik ben op zoek naar stukken sjoemelwas. Vanuit mijn achtergrond ben ik met een lab in gesprek voor een goedkope test.


Hilko

Oranjedal
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 23 aug 2015, 21:07
Imker sinds: 2014
Aantal volken: 8
Bijenras(sen): Buckfast, bastaard
Locatie: Drenthe
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door Oranjedal » wo 21 mar 2018, 20:55

H.J.Booij schreef:beste mensen

ik ben op zoek naar stukken sjoemelwas. Vanuit mijn achtergrond ben ik met een lab in gesprek voor een goedkope test.


Hilko
Hoi

Ik heb nog wel een pak sjoemelraat. Wat is de bedoeling en hoe krijg ik het bij u?
Groeten,
Marcel

Jaap v.Popering
Berichten: 5701
Lid geworden op: vr 05 jan 2007, 14:22
Imker sinds: 1960
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): bastaard
Locatie: St-Annaland
Contacteer:

Re: Veilig kunstraat.

Bericht door Jaap v.Popering » vr 23 mar 2018, 16:49

Dit is iets ander wit ....Ik denk dat jij je was zonder probleem kunt gebruiken .
2 .JPG

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten