honing of suiker?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

apicor
Berichten:16
Lid geworden op:za 29 okt 2005, 12:02
Contacteer:
honing of suiker?

Bericht door apicor » za 18 apr 2009, 22:24

Door omstandigheden winterde ik een volk in op ik BK met een HK erop. Bij een eerste controle blijkt er flink wat voer in de HK te zitten. Maar is dit de vorig jaar opgeslagen suiker of betreft het al honing van het nieuwe seizoen. Is het verschil te zien?
Overigens zat er in de HK heel veel gesloten broed (ook eitjes en larfjes) maar ook al flink wat gesloten darrenbroed.
Groet,

apicor

Arjan Sleurink
Berichten:59
Lid geworden op:wo 25 mar 2009, 14:41
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: honing of suiker?

Bericht door Arjan Sleurink » zo 19 apr 2009, 10:38

Suiker is vaak veel witter. De wasdekseltjes vanzichtzelf zijn witter en als je deze er afhaalt heeft de honing ook nauwelijks kleur.
Zit er nog geen konninginnerooster tussen beide bakken dan? Zelf heb ik ook nog wat gesloten broed in mijn honingkamer zitten, maar dit zal 1 dezer dagen uitlopen.

Arjan

apicor
Berichten:16
Lid geworden op:za 29 okt 2005, 12:02
Contacteer:

Re: honing of suiker?

Bericht door apicor » zo 19 apr 2009, 11:20

Sorry Arjan, ondanks dat er geen rooster ligt zit al het broed niet in de HK maar in de BK, onderin dus. Heb me verschreven.

Apicor

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: honing of suiker?

Bericht door semar » wo 22 apr 2009, 04:32

apicor schreef:
Sorry Arjan, ondanks dat er geen rooster ligt zit al het broed niet in de HK maar in de BK, onderin dus. Heb me verschreven.

Apicor

had je zet met honigkamer erop overwinterd?
zo ja oude tip, zet de honinkamer s'winters onder de Bk met 6ramen erin (in het midden). vorrkomt schimmel op onbezette ramen, en als je laat bent met uitwinteren en de dames al willen kun je bij beging van de dracht de HK erop zwetten.

sukses semar

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], kolnerke en 162 gasten