kijkje in de imkerwereld

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

jochem
Berichten:5
Lid geworden op:zo 11 apr 2010, 20:05
Locatie:Nederland
Contacteer:
kijkje in de imkerwereld

Bericht door jochem » di 31 aug 2010, 16:02

Goedendag allen,

Na een tijdje afwezig geweest te zijn maar wel meegelezen te hebben meld ik mij weer eens hier. Een tijdje terug heb ik mij aangemeld op dit forum en daar kan je dus precies zien wie en wat ik ben :wink: .

Om het toch een beetje samen te vatten :lol: , ik ben 4e jaars student Bos- en Natuurbeheer aan de Helicon in Velp en ben eigenlijk al een tijd nieuwsgierug naar het bijenhouden/imkeren. De intenties die ik daarbij heb staan in het 'even voorstellen' topic.

Om nu tot de vraag te komen;
Vandaag was ik een rondje fietsen op het Rozendaalse veld (gelegen boven Arnhem en tegen Velp/Roozendaal) en zag daar een hoop bijenkasten staan. Nu leek dit mij een prima gelegenheid om eens met iemand in contact te komen die meer weet van het bijenhouden en, misschien, in de buurt van Arnhem woont zodat ik je misschien in de toekomst zou kunnen bestoken met vragen :wink: .
Ik vraag mij dus af of het mogelijk zou zijn om eens met iemand mee te gaan die daar zijn bijen heeft staan zodat ik überhaupt eens een bijenkast van binnen kan zien, en of ik kan zien of het imkeren mij echt zou liggen. Ik ben dus niet puur uit om eens in 'n kast te kijken, maar wil eens met iemand praten die bijen houd en uiteraard wil ik je een handje helpen bij het inspecteren van de kasten (of wat je ook gaat doen die dag bij de kasten).

Hopelijk weet iemand van wie die kasten op het Rozendaalse zijn, of voelt iemand zich nu heel erg aangesproken. Ik weet ook niet of al die kasten van één iemand zijn of van meerdere?

Alvast bedankt!
Jochem

Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten:2977
Lid geworden op:wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds:2003
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: kijkje in de imkerwereld

Bericht door Bart de Coo » di 31 aug 2010, 22:25

Ik nodig je bij dezen van harte uit om aanstaande zondag, laat in de ochtend of vroeg in de middag, mijn vier kasten op het Rozendaalse veld te inspecteren. Je kent de buurt, dus dan weet je ook hoe ver je kunt komen met de auto: tot aan de parkeerplaats. Daar zouden we kunnen afspreken. Maar ik denk dat ik ga fietsen. Dan kunnen we beter onderaan de brandtoren afspreken. Mijn kasten staan, gezien vanaf de brandtoren, in de richting van Eerbeek, langs de bosrand.

Ik heb er eigenlijk niet zo heel veel te zoeken, maar ik wil wel even kijken hoe het met de dames gaat. Bovendien is fietsen op zondag heel erg burgerlijk, maar ook heel aangenaam. Het moet per se rustig weer zijn. Nogmaals, ik hoef niet zonodig in de kasten te kijken. Dus als het winderig, grauw, koud, regenachtig pestweer is, laat maar.



Groet,

Bart

jochem
Berichten:5
Lid geworden op:zo 11 apr 2010, 20:05
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: kijkje in de imkerwereld

Bericht door jochem » wo 01 sep 2010, 10:49

Hallo Bart,

Hartstikke bedankt voor je uitnodiging! ik heb je net een pm gestuurd.

Jochem

Gebruikersavatar
cefas
Berichten:216
Lid geworden op:zo 28 jun 2009, 22:27
Imker sinds:2009
Aantal volken:5
Bijenras(sen):bastaard
Locatie:Arnhem
Contacteer:

Re: kijkje in de imkerwereld

Bericht door cefas » wo 01 sep 2010, 13:26

Beste Jochem,
Als je eens in Arnhem of in park Veluwezoom wilt kijken, mail me dan even. Ik heb mijn volkjes in Park Angerenstein in Arnhem. Mocht het imkeren je echt leuk lijken, dan kan ik je in contact brengen met mijn vereniging Arnhem/Velp e.o.
Groeten aan Bart!
Cefas van Rossem

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 146 gasten