wat te doen met een te kleine zwerm?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

gertadry
Berichten:13
Lid geworden op:zo 05 jun 2005, 22:08
Locatie:Nederland
Contacteer:
Re: wat te doen met een te kleine zwerm?

Bericht door gertadry » zo 24 jul 2005, 15:13

Hallo allemaal.

Gister was er geen bij te bekennen bij de zwerm. Vanmorgen zaten er weer een stuk of tien bijen voor de vliegopening te wachten dus deed me moeder de kast weer open en we stonden voor een raadsel.

Maar het is nu duidelijk.
Door dat mijn moeder de kast open deed hadden we het idee dat de zwerm weer terug was heb ze dus ook weer suikerwater gegeven. Maar er zitten er nu wel zeker honderd op de vliegopening en het is een drukt met af en aanvliegende bijen helaas vliegen ze allemaal naar ons volk toe en daar vandaan weer naar de zwerm.
Of ze de zwerm uitmoord hebben weet ik niet maar de zwerm is er niet meer daar voor zitten er nu veel te veel bijen op de vliegopening. We gaan de kast straks opruimen en een nieuw groot volk aan schaffen als de nieuwe 10 raams kast klaar is.

Het is erg jammer maar het is niet anders.

Ps.
Poules Coset.
Ik weet dat in de die gele voerbakjes met die twee kleppen en het tussen schotje dat de bijen daar makkelijk in kunnen verdrinken.
Maar dan doen ze dat toch aan de kant waar ze de kast uit het voerbakje in gaan en niet aan de andere kant van het schot waar ze niet bij kunnen kommen door het tussen schot en het deksel die er op licht.
Hoe ze het gedaan hebben weet ik ook niet.

Vriendelijke groeten Gert-Adry & Nico

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 149 gasten