Nieuw op het forum

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

DE BIEZEN
Berichten:315
Lid geworden op:di 28 mar 2006, 21:34
Locatie:Beek en Donk ZO Brabant
Contacteer:
Nieuw op het forum

Bericht door DE BIEZEN » do 30 mar 2006, 18:46

Hallo collega-imkers. Ik ben nieuw op het forum en stel direct iets ter discussie. Ik heb 8 volken ingewinterd. Dacht er ook 8 over te hebben. Uit een kast werd maar weinig gevlogen. Wel stuifmeel ed aangevoerd. Vandaag in 6 kasten (deze staan bij huis) gekeken. De kast welke matig vloog bleek nagenoeg geen bijen, gnagenoeg geen voer en geen koningin te hebben. Lijkt dus leeggerooft te zijn. De andere 5 kasten zien er goed uit met......ongelooflijk veel voer erin. Als het honing was moest ik aan het slingeren. Hele broedkamers vol verzegeld voer. Vraag: Wat moet ik hier mee doen?? Er blijft in de bovenste broedkamer(ik heb alles op 2 kamers staan)wel erg weinig plek over.
Groeten
De Biezen

Barry Sp
Berichten:114
Lid geworden op:di 30 aug 2005, 19:53
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Barry Sp » do 30 mar 2006, 19:28

Hoi Biezen...

Ik had wat ramen met voer er uit gehaald en kunstraat er ik gehangen en de andre ramen met voer een voor een los gekrabben. Dan gebruiken de bijen het voer voor het kunstraat uit te bouwen.

Gr Barry

B.Speet

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Nieuw op het forum

Bericht door Hans van der Post. » do 30 mar 2006, 19:49

Dag, de biezen?[?] welkom op dit forum
Ik zou als het weer wat beter is de twee ramen met voer die links en rechts naast het broednest laten hangen maar de daaropvolgende ramen op de kantramen na omwisselen met uitgebouwde ramen zodat de moer als het weer het toelaat daar het broednest kan vormen. Het is nog wat vroeg om kunstraat in te hangen of je moet in Frankrijk wonen ook dat is niet in je profiel te zien.
Zou de bovenbak laten voor wat ze is nog niet aankomen. Als je namelijk daar in het midden een paar ramen uithaald zal de moer daar eerst gaan leggen. En krijg je een raar lang gerekt broednest.
Hans.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten