gigantische uitbouw...

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

heynske
Berichten:123
Lid geworden op:vr 26 mei 2006, 20:37
Locatie:Belgie
Contacteer:
gigantische uitbouw...

Bericht door heynske » ma 03 jul 2006, 19:12

Hey zoals jullie weten ben ik een beginnende imker en heb zo vanaf midden Mei men eerste bijen die zaten op een zesramertje waaruit ze bijna konden barsten,zo gezegd had ik ze op een 10-ramer(dadant-blatt)gezet waar ze 4ramen konden uitbouwen wat ze dus niet deden nu met dit warme weer is het volk gigantische beginnen uitbouwen met op 7dagen de 4ramen volledig uitgebouwd met broed erop en de andere zes ramen zaten vol met gesloten broed waarvan een half raam met verzegelde honing,op het men aflegger heb ik gisteren een buckfast koningin gezet(van theo=buckfast beekeeper) hopelijk lukt het,ik heb er spijtig genoeg niet zo'n goed gevoel heb,ik denk dat het niet gaat lukken en dat de moer wordt afgestoken ofzo.maar ja we zullen zien:DMet dit gezegd heeft iemand van jullie dit ook gemerkt dat de bijen met dit tropische weer gigantisch snel uitbouwen????
vriendelijke groeten
Kevin
p.s.:Nog eens bedankt hé Theo

Gosse
Berichten:69
Lid geworden op:do 16 dec 2004, 13:53
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: gigantische uitbouw...

Bericht door Gosse » di 04 jul 2006, 13:16

Ja ik heb dat dit jaar ook gehad eerst niet willen bouwen door het wat koude weer en dan in eens met dit mooie weer en goede dracht 10 HK ramen uitgebouwd en gedeeltelijk gevuld.
Heb anderhalve week gelede geslingerd en kan nu al bijna weer[8D].

groet aerjen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten