nog steeds geen honing

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

belrgerbal
Berichten:164
Lid geworden op:di 30 nov 2010, 21:53
Contacteer:
Re: nog steeds geen honing

Bericht door belrgerbal » wo 23 mei 2012, 22:00

Inmiddels bij 1 kast 3 ramen bijna vol, nog niet verzegeld, maar nu ben ik bang dat ie mss gezwermd heeft, even afwachten, anders hgaat het wel weer ff duren voor de honing aangevuld gaat worden..... Andere kast heb ik er pas opgezet, zijn ze aan het uitbouwen. Deze heeft een legstop, of een stille moerwisseling achter de rug en komt pas net goed op gang. van mn zuigeling zijn de doppen nog niet uitgekomen, ik zou eind deze week tuters en kwakers moeten horen....spannend!!!!!!!!!!!!! :be3:

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door p.zwartepoorte » do 24 mei 2012, 17:08

net ff gekeken in de hk en ze zijn al druk bezig met verzegelen van de 2de bak :D dus de 2de lading is in aantocht
het gaat wel goed bij me als beginnent imker
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

belrgerbal
Berichten:164
Lid geworden op:di 30 nov 2010, 21:53
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door belrgerbal » do 24 mei 2012, 19:40

Verdorie, hoe kan dat toch dat jij al zover bent. Het is hier volgens mij een prima drachtgebied..... ik heb mn eerste bak nog niet eens halfvol...... :(

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door p.zwartepoorte » do 24 mei 2012, 21:27

ik weet het ook niet maar ze zullen wel plekken hebben waar ze veel honing halen ik ben er wel blij mee ik krijg er wel schik in bijen houden :D
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door p.zwartepoorte » do 31 mei 2012, 10:46

de 2de bak is al haast verzegelt dus die kan van de week geslingert worden de 3 de bak zijn ze net aan begonnen met verzegelen dus als beginner heb ik een goed oost jaar
wat is bijen houden super hobby ik had er veel eerder aan moeten beginnen

gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

JackC
Berichten:689
Lid geworden op:wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds:2009
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door JackC » do 31 mei 2012, 12:10

Prachtig Paul, dat het zo goed gaat. Vorig voorjaar kon het hier ook niet op, maar dit voorjaar is hier in het zuiden erg slecht.
Zo zie je hoe het op 150 km kan verschillen, hier nauwelijks wilg, daarna de appelbloesem mislukt, veel te koud en te nat. En nu doet de Acacia ook al niets. Het is schrapen voor de bijen. Voordeel is wel dat ik ze nu veel zie op mijn eigen bloemen en struiken; de verschillende frambozen worden druk bevlogen, de geranium macrorrihzum wordt meer bevlogen dan ooit, de korenbloem: ook dat is erg leuk aan imkeren, je eigen bijen in je eigen tuin.
Is het overigens nog gelukt met de springbalsemien, hier heb ik er al een pad doorheen moeten maaien.

groet,

Jack

p.zwartepoorte
Berichten:1020
Lid geworden op:wo 29 jun 2011, 21:59
Imker sinds:2011
Aantal volken:10
Bijenras(sen):buckfast pmoeren en F1
Locatie:wijchen
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door p.zwartepoorte » do 31 mei 2012, 13:00

ja het is echt verschil dat iemand niks heeft en ander wel bij mij in het dorp hebben 2 andere imkers ook niet echt veel honing en dat is maar 4 km verschil
die balsemien heb ik gezaait maar niks geworden ik vermoed dat er eerst vorst over heen moet komen ik heb het in april gezaait
2 weken terug was ik in arnhem bij openlucht museum en daar stonden er zat dus ik heb 2 boterhamzakjes gevult met plantjes en bij mij in de bijentuin gezet
als dat goed doet dan kan ik daar zaad van afnemen
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij

JackC
Berichten:689
Lid geworden op:wo 04 aug 2010, 17:10
Imker sinds:2009
Aantal volken:15
Bijenras(sen):Bastaard
Locatie:Eys(gulpen-wittem)Limburg
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door JackC » za 02 jun 2012, 16:19

Vandaag toch maar geslingerd; niet omdat het moest maar omdat de vriendin van mijn zoon op bezoek was en dat graag wilde meemaken>
Opbrengst 7 kg , even teruggekeken naar vorig jaar, toen stond de teller op 2 juni op 60 kg (daarmee was het ook ongeveer afgelopen in 2011 want toen was de zomer hier zeer slecht). Benieuwd of er nog wat komt.

Jack

Eddy Geurtsen
Berichten:912
Lid geworden op:zo 30 mei 2004, 22:51
Imker sinds:1979
Aantal volken:12
Bijenras(sen):Buckfast
Locatie:Hengelo Gld
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door Eddy Geurtsen » za 02 jun 2012, 18:15

Vandaag gekeken, de honingkamers zijn goed gevuld, nog niet overal even goed verzegeld. Toch deze week slingeren wat geslingerd kan worden omdat de lindebloei er aan zit te komen. De linde is in de Gelderse Achterhoek een hoofddracht, maar mislukte vorig jaar. Dit jaar nieuwe kansen?!

belrgerbal
Berichten:164
Lid geworden op:di 30 nov 2010, 21:53
Contacteer:

Re: nog steeds geen honing

Bericht door belrgerbal » za 02 jun 2012, 22:30

1 volk wil de HK niet eens uitbouwen, toch groot zat, snap er niets van. Het andere volkje heeft net 3 raampjes honing, nog niet verzegeld.. Komt niet veel bij de laatste weken. volk heeft gezwermd vermoed ik.. Tis allemaal minimaal dus... :cry: ..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten