Feed Bee

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

hansjochem
Berichten:339
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 18:39
Re: Feed Bee

Bericht door hansjochem » zo 27 jul 2014, 00:52

Dat doe ik dus. Reizen. En ze het beste geven. En omdat het momenteel in het grootste deel van nl wat minder gaat met de dracht voer ik een supplement bij wat aamtoonbaar leidt tot gezondere bijen. Kennelijk ligt dat heel gevoelig. Bijvoeren: dat kan dus niet. Liever wordt er zonder ook maar enige kennis te nemen van die onderzoeken vastgehouden aan een principe- bijenweide in nl verbeteren- dat ook nog eens onuitvoerbaar blijkt. Doet ook een beetje denken aan de discussies over varroabestrijding: puur natuur of toch maar de zuren. Inderdaad, de wil is er wel, maar de praktijk is , zoals geconstateerd, toch wat moeizamer.
Laatst gewijzigd door hansjochem op zo 27 jul 2014, 01:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Using Tapatalk

hansjochem
Berichten:339
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 18:39

Re: Feed Bee

Bericht door hansjochem » zo 27 jul 2014, 00:54

Overigens, ik heb 2x flink geoogst, niet zoveel als Alex, maar toch per volk meer dan ik in 10 jaar opeet :-)
Using Tapatalk

hansjochem
Berichten:339
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 18:39

Re: Feed Bee

Bericht door hansjochem » zo 27 jul 2014, 01:05

Ndj en hans . Blijkbaar kennen jullie geen drachtpauze en is er het hele jaar ruim voldoende dracht. Welk gebied wonen jullie? Dan ga ik daar naar toe. Hoef ik ook geen suikerwater bij te voeren. Scheelt weer
Using Tapatalk

ndj
Berichten:209
Lid geworden op:za 28 jun 2014, 19:47
Imker sinds:2003
Bijenras(sen):Mellifera
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door ndj » zo 27 jul 2014, 01:09

hansjochem schreef:Overigens, ik heb 2x flink geoogst, niet zoveel als Alex, maar toch per volk meer dan ik in 10 jaar opeet :-)
Dan mag je me uitleggen hoe je dat hebt gedaan.

hansjochem
Berichten:339
Lid geworden op:ma 24 feb 2014, 18:39

Re: Feed Bee

Bericht door hansjochem » zo 27 jul 2014, 01:12

Ndj. Fruit en linde. Na de linde houdt het hier helaas zo n beetje op. Wilgenroosje en gelukkig plukjes gulden roede. Maar daar kan de schoorsteen echt niet van roken...
Using Tapatalk

ndj
Berichten:209
Lid geworden op:za 28 jun 2014, 19:47
Imker sinds:2003
Bijenras(sen):Mellifera
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door ndj » zo 27 jul 2014, 01:52

hansjochem schreef:Ndj. Fruit en linde. Na de linde houdt het hier helaas zo n beetje op. Wilgenroosje en gelukkig plukjes gulden roede. Maar daar kan de schoorsteen echt niet van roken...
Dan is de linden oogst jou laatste oogst dus. Ik zie aan mijn bijen, dat ze momenteel heel veel stuifmeel binnen halen. meer dan honing. Mais, (waar ik niet zo blij mee ben) maar ook klaver en onbekende kleuren stuifmeel.

Ik denk, dat de bijen gelukkig nog steeds weten hoe de verhouding stuifmeel- honing moet zijn. Daar vertrouw ik ook op.
Ik ben langzaam een klein volk aan het invoeren. Dus geef ik om de dag suiker. Het suiker geven is ook weer afhankelijk, van wat ik zie waar de bijen mee bezig zijn. Geen volk is gelijk. Elk volk is een individu. Imkeren is dus individuen begeleiden.

Er is een balans tussen honing en pollen. Is er gebrek aan pollen, dan zal het volk meer pollen halen. Is er gebrek aan honing, dan zal het volk meer honing halen. Lees je vliegplank. Lees je lade.

Ga jij met een surrogaat hierin iets veranderen, dan breng je het volk in onbalans. Wel, dat is mijn theorie.Er zullen echt geen onderzoeken naar zijn geweest.

Gebruikersavatar
semar
Berichten:2350
Lid geworden op:do 20 nov 2008, 09:10
Imker sinds:1975
Aantal volken:9
Bijenras(sen):buckfast
Locatie:amsterdam
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door semar » zo 27 jul 2014, 12:12

hansjochem schreef: Bijvoeren: dat kan dus niet. Liever wordt er zonder ook maar enige kennis te nemen van die onderzoeken vastgehouden aan een principe- bijenweide in nl verbeteren- dat ook nog eens onuitvoerbaar blijkt. Doet ook een beetje denken aan de discussies over varroabestrijding: puur natuur of toch maar de zuren. Inderdaad, de wil is er wel, maar de praktijk is , zoals geconstateerd, toch wat moeizamer.
zie mijn reacktie 21 july 2009 in dit draadje daar heb je wat mij betreft een andtwoord over het kennis nemen.

vasthouden aan dat principe is altijd een goed ding, bijen hebben nooit genoeg dus daar kun je niet teveel aan doen,
en daar is wisselend wat aan te doen maar ieder m2 is er een.

en dat die discusies er zijn is weer een bewijs dat imkeren op IEDERE PLEK weer anders is dan op een andere plek.
doe wat je kunt, mocht je na een aantal jaren toch blijken dat je op dieplek niet aan de behoefte kan voorzien
(door drachtverbetering of reizen),
moet je toch naar een andere thuishonk uitkijken!

vriendelijke groet
Semar(Dominique)

joselito
Berichten:2015
Lid geworden op:ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds:1979
Aantal volken:20
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Helchteren, België
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door joselito » do 29 okt 2015, 23:36

FEEDBEE

I read with great interest that GMO (Genetically Modified Organism) contamination was
found in canola honey from a beekeeper in Germany and it was possible to trace the
problem back to the commercially available pollen substitute he used to feed his bees.

Feedbee Composition - Ingredients: Feedbee is made from 100% processed plant
materials. Feedbee is made from100% Canadian materials. is free from:
Pollen; Hive Products; Animal Products/by-products; Soy products/by-products;
Genetically Modified Organism;
Chemicals; Antibiotics/Medicines; Artificial Colours;
Flavours or Preservatives.’
Volgens de bijsluiter, of wat je kan lezen op de verpakking, bestaat FeeBee uit natuurlijke producten die in Canada werden geoogst en niet afkomstig zijn van GGO’s (genetisch gemanipuleerde organismen).
Blijkbaar toch geen terechte informatie op de verpakking
De honing werd van de markt genomen.

Gebruikersavatar
Cor Van Pelt
Berichten:234
Lid geworden op:vr 24 mar 2006, 15:29
Imker sinds:1970
Aantal volken:5
Bijenras(sen):Buckfast en bastaard
Locatie:Lethbridge,Alberta,Canada
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door Cor Van Pelt » vr 30 okt 2015, 02:14

Josilito,

Welk product heeft die Duitser gebruikt?
Er zijn meer stuifmeel vervangers op de markt dan Bee Feed!!

Groeten uit Alberta.
Vandaag 15 C

Cor Van Pelt.

joselito
Berichten:2015
Lid geworden op:ma 06 jul 2009, 22:06
Imker sinds:1979
Aantal volken:20
Bijenras(sen):carnica
Locatie:Helchteren, België
Contacteer:

Re: Feed Bee

Bericht door joselito » vr 30 okt 2015, 09:44

The product in question is ‘Feedbee’, which is produced by a Canadian company. Many
beekeepers have relied on the manufacturer’s claim that this product is GMO-free.

After the contamination had been found in the honey by the Germany authorities,
analysis of the pollen substitute was carried out in several accredited European laboratories.
All of the labs have found GMOs in the product.
One of the European resellers immediately stopped marketing
the product and is contacting the customers to recall any remaining stocks.
Cor, het ging over Feedbee

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten