Gestoken

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:
Gestoken

Bericht door pim123 » wo 13 mei 2009, 21:17

Vanavond tijdens les mijn allereerste veger gemaakt, de bijen waren daar toch minder enthiousiast over dan over de gewoonlijke inspecties.
Overigens ook voor het eerst gestoken, prikje, ff later een warm gevoel, dat ging over, verder geen bult of andere verdikking. Ben benieuwd of dat morgen nog zo is.
Mede leerling werd ook gestoken en moest met de ziekenwagen weggehaald worden... [:(]

Bok
Berichten:368
Lid geworden op:ma 25 aug 2008, 18:26
Contacteer:

Re: Gestoken

Bericht door Bok » wo 13 mei 2009, 22:17

Leuk verhaal (behalve dat van die medecursist)

Heb vanmiddag voor het eerst een aflegger gemaakt. De (dadant)kast zat bomvol en op 10 ramen broed.
1 raam voer over gezet en 2 ramen met broed in alle stadia. Klein prikje als beloning gekregen [:I]
Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Verder op darren geoefend met het vastpakken.
Dit ging voorspoedig en ook een paar werkbijen gepakt (voor het zelfvertrouwen :D )

Groet,

Peter

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Re: Gestoken

Bericht door pim123 » wo 13 mei 2009, 23:08

Dat pakken heb ik nog niet gedaan, wel van dichtbij gezien dat de leraar een koningin pakte en haar zo'n merkschildje op haar borststuk plakte...ze leek er geen problemen mee te hebben [:)]

lieven busschaert
Berichten:263
Lid geworden op:wo 13 mei 2009, 10:25
Locatie:Belgie
Contacteer:

Re: Gestoken

Bericht door lieven busschaert » do 11 jun 2009, 12:13

Ik gebruik een soort "trechtertje" dat in de handel verkijgbaar is. Je zet dit over de koningin en ze loopt automatisch naar boven. je kan beide kanten afsluiten en zo rustig naar de plaats van merken gaan. Volgens mij is dit beter dan ze proberen vast te pakken omdat je ze zo niet kan kwetsen en minder stress veroorzaakt. Ze kan ook niet ontsnappen, met alle misserie erbij.... Heb ondervonden dat wanneer je ze dan terugplaatst ze snelle terug aan de leg gaat. Zou jij graag tussen de vingers van een 'reus' sukkelen.

pim123
Berichten:400
Lid geworden op:wo 30 mei 2007, 22:52
Locatie:Delft
Contacteer:

Re: Gestoken

Bericht door pim123 » do 11 jun 2009, 21:43

Bij het doppen breken een tijdje geleden dacht ik dat ik klaar was. Alleen de deksel lang nog op de kop naast de kast (daar had een broedkamer op gestaan) In een hoekje van die deksel zat ee trosje werkbijen en er liepen wat bijen los in die deksel. Een medeleerling zei: dat lijkt wel een jong koninginnetje...leraar erbij en idd dat was waarschijnlijk mijn tuter [B)] Beetgepakt en via de vliegopening in laten lopen... [:I]

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten