Tsunami en ...........eens een positief bericht!

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Ruinerweg
Berichten:685
Lid geworden op:ma 02 feb 2004, 11:03
Imker sinds:1994
Aantal volken:10
Bijenras(sen):Carnica F 1
Locatie:koekange
Contacteer:
Tsunami en ...........eens een positief bericht!

Bericht door Ruinerweg » vr 19 mar 2010, 11:16

Ik heb genoten gister en eergisteren: alle drie mijn carnicavolken kolkten rond 13 uur de kasten uit. De hele voorkanten donker (Ik schrijf maar niet bruin, alhoewel de bijen aardig in die kleur zijn: dat bruine was te zien op de auto, tegen de ramen etc...!) van de bijen en het was of er zwermen afkwamen. Ook nogal wat voorvliegende bijen: ik wist dat er broed was: de dekplank is warm!

Genieten omdat je je bijen weer ziet en blij bent dat ze na ruim 3 maand eens weer naar buiten kunnen, persoonlijk mag ik er niet aan denken 3 maand niet naar buiten te kunnen. En de gedachte alleen al niet naar het toilet te kunnen: ik kan nog geen dag zonder.

Maar goed, de dames hebben de zaak binnen keurig opgeruimd: de hele dag goed gevlogen en veel dode bijen etc. naar buiten gesleept. Ook op de bodemplaat was te zien dat er binnen veel aktie was!
Alle platen vol met wasmul etc. En geen varroamijten gezien!
Toch doe ik er volgende week nog weer thymovar op: proberen goed het seizoen in te gaan en gezonde bijen kweken.

Een blij mens groet u,

Roel.

En p.s.: Bent u volgende week vrijdagavond 26 maart in de gelegenheid onze bijenboelavond te bezoeken: DOEN! Er zijn weer heel veel leuke dingen in de aanbieding:


[url][/url]www.ruinerimkers.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 53 gasten