Darrencellen

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Marijej1
Berichten: 2
Lid geworden op: do 15 jul 2010, 12:35
Contacteer:

Darrencellen

Bericht door Marijej1 » vr 20 aug 2010, 18:57

Beste imkers,

Vandaag (20 augustus) tijdens de kastinspectie zag ik nog darrencellen. Hoe kan dit? Ik dacht dat deze alleen maar gebouwd werden in voorjaar-begin zomer?
Heb 1 volkje wat staat op 1 broedkamer.

Groetjes,
Marije

Gebruikersavatar
alef pieter
Berichten: 114
Lid geworden op: za 24 jul 2010, 01:31
Contacteer:

Re: Darrencellen

Bericht door alef pieter » vr 20 aug 2010, 21:32

.
Laatst gewijzigd door alef pieter op do 02 sep 2010, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

erikzhs
Berichten: 144
Lid geworden op: do 23 jul 2009, 20:08
Imker sinds: 2009
Aantal volken: 7
Locatie: Overijssel
Contacteer:

Re: Darrencellen

Bericht door erikzhs » za 21 aug 2010, 13:01

In mijn 4 kasten zitten ook nog volop gesloten darrencellen. Ik heb de afgelopen week ook nog 3 zwermen geschept, gisteren zelfs nog een. Ik hoop dat de jonge moeren nog bevrucht kunnen worden, de darren zijn dus nog nodig. Weet iemand hoe groot die kans is? Ik heb wel eens ergens gelezen dat moeren van augustus niet goed zouden zijn.

Gr.

Erik
Groeten,
Erik
www.imkerijerik.nl

Ilke
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 09 jul 2010, 16:00
Contacteer:

Re: Darrencellen

Bericht door Ilke » za 21 aug 2010, 18:07

Zelfde hier. Heb de afgelopen weken helemaal geen darrebroed gehad, en sinds vorige week ineens een paar vlakken gesloten broed (heb dat al eerder ergens gepost op het forum). Maar een aantal volken van de imker waar ik mijn volk van heb hebben idd ook nog zwermneiging. Begreep dat darrebroed niet zoveel hoeft te betekenen. Heb dit jaar nieuwe koningin in het volk, dus daar ligt het bij denk niet aan.
Vriendelijke groeten, Ilke

G.B.
Berichten: 222
Lid geworden op: zo 23 mei 2010, 09:47
Imker sinds: 2007
Aantal volken: 400
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Darrencellen

Bericht door G.B. » di 24 aug 2010, 19:17

Toch vraag ik me af hoe het nu zit. Heb de bijen op de heide staan, heb een volk wat ik afgelopen zomer geschept heb (jonge moer) op 1 BK staan en 1 HK staan. Wilde ze wat raadhoning laten produceren. Maar nu beginnen ze darrenraad te bouwen. Moet ik nu aannemen dat ze zo laat nog zwermplannen krijgen? Of hoef ik me er geen zorgen om te maken.

Ik heb nog niet in de BK gekeken, doe ik het liefst zo weinig mogelijk deze tijd van het jaar.

Groet,
G.B.
Met vriendelijke groet,
G.B.

https://www.HONINGonline.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten