Welkomstvraagje.

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Gebruikersavatar
Jelte Pieter Dijkstra
Berichten: 5028
Lid geworden op: ma 19 feb 2001, 00:00
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Locatie: Belgie
Contacteer:

Welkomstvraagje.

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra » za 28 jul 2001, 17:58

Wat een lekker intiem groepje! We zijn bevoorrecht!
Gelukkig is bijenhouden.nl weer bereikbaar, nu nog even het plaatsen van berichten. Het had niet langer moeten duren of mijn ontwennigsverschijsenelen begonnen echt de overhand aan te nemen.
Er is weer van alles bij mij gebeurd op bijengebied. Want dat is waar we ons de laatste tijd veel te weinig mee bezig hebben gehouden. Vandaar dat ik maar weer eens een eind voor me uit schrijf. Het kan ook niet anders, want ik heb een dringende vraag. Misschien herrinner je/U mijn bericht nog wel over 'keiharde honing'. Nou vanmorgen(20-7) heb ik geslingerd. Hele heldere hervormde lindehoning was het resultaat. Als ik nu maar genoeg hiervan eet dan hopelijk knijpt Hij daarboven een oogje dicht en gedoogd voor deze keer dat ik iets minder vaak een zondagmorgen naar de kerk ga! Misschien bevordert deze honing juist wel de gang er naar toe! Wie weet? Het komt in ieder geval vanaf een gezegende plek.
Maar afen. Om deze honing te kunnen nuttigen, moet ik deze goed bereiden. En daarover gaat mijn vraag. Zelf ben ik tot mijn besluit gekomen om twee keer per dag te gaan roeren en dat vijf dagen lang. Maar moet ik nu ook lindehoning mengen met klaverhoning? Dan heb ik nog een (kleine) hoeveelheid 'zomerhoning' (vanuit o.a. Groningen') bestaande uit bladrammenas, phacelia, zwarte mosterd, paardebloem, blauwe bosbes, linde, acacia en braam). moet hier ook klaverhoning bij?
Ik zal trouwens maar niet zeggen hoe groot dergelijke hoeveelheden zijn. Velen zullen me dan uitlachen. Maar ja, zelf vind ik het al heel wat. Ik weet dat ik een prutsimker ben en er zoveel geld bij moet omdat het zo onrendabel is. Maar ja alle begin is moeilijk, en als beginner kan ik andere beginners aanraden om zo weinig mogelijk naar andere imkers en hun wijze van imkeren te zien. Je moet je niet in verwarring laten bregen door indianen verhalen!

J.P.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten