Carnica vereniging

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
kiefteck
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 20 mar 2002, 20:45
Locatie: Nederland
Contacteer:

Carnica vereniging

Bericht door kiefteck » wo 20 mar 2002, 21:20

Vorig jaar heb ik kennis gemaakt met een enthoisiast lid van de Carnica vereniging oost nederland op een imkersdag in Vierhouten. Ik was geporteerd door de enorme rust van die volken en de benaderheid daarvan voor een ieder.
De man vertelde uitgebreid over onze hobby met de carnica als specialiteit.
Op een of andere manier hebben wij onze adressen uitgewisseld. (de reden weet ik helaas niet meer) Tot mijn verbazing werd ik in het najaar uitgenodigd voor een vergadering met lezing in het oosten van het land. Ook werd er verzocht contributie voor het nieuwe jaar over te maken Hfl. 12.50. Ik vond het uitgangspunt van de Carnica club positief en dacht laat ik maar betalen ze zijn daar in ieder geval aktief bezig. De vergadering/lezing viel gelijk met mijn vakantie dus daar verzuimde ik.
In afwachting van vervolg berichten of informatie, introductie nieuwe leden enz. bleef ik in afwachting. Echter er gebeurde in het geheel NIETS. Ook niet nadat ik telefonisch met de vvoorzitster gesproken had en bovenstaand relaas verteld had. Ook deze mevrouw kwam positief bij mij over en zij beloofde mij het een en ander aan informatie toe te sturen. Jammer, maar dat wil maar niet gebeuren.
Vraag: zijn er meer hobbyisten die een dergelijke ervaring hebben of wat heb ik verkeerd gedaan of was ik te vertrouwensvol?

J.C.M. van ECK

Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Carnica vereniging

Bericht door Jan Kruit » zo 24 mar 2002, 11:14

Het is misschien wel wat negatief, maar ik heb dezelfde ervaring gehad met de Carnica Vereniging Oost Nederland.
Oorzaak van de opstelling van de vereniging is misschien wel de problemen die zij voor enige jaren geleden hadden. Er zijn toen problemen geweest t.a.v. het inrichten van een proefbijenstand en er heeft toen een breuk plaats gevonden in het bestuur. Verder had ik de indruk dat ze een toestroom van veel leden niet hadden verwacht en vandaar ook de lauwe opstelling t.a.v. nieuwe leden.
Het is jammer dat zoiets gebeurt.
Maar misschien moet je het volgende blad BIJEN maar eens in de gaten houden m.b.t. het houden van Carnica's.


Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.kruit-marga-jan.tmfweb.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten