Apistan strips

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
gerard holleman
Berichten: 10
Lid geworden op: za 03 mar 2001, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Apistan strips

Bericht door gerard holleman » wo 03 jul 2002, 21:43

Beste medeforumleden,

Gisterenavond hadden we bij onze vereniging praatavond.
Varroa en hoe die te bestrijden is een onderwerp dat bijna op elke praatavond ter sprake komt.
Een van onze leden, een ietwat oudere man, gaf aan zijn Apistan strips vier jaar te gebruiken.
Mijn eerste gedachte was: wat een neet,( bleef gelukkig bij de gedachte, kon de opmerking nog net inslikken.)
Naar mijn bescheiden mening is dit een van de manieren waarop je resistentie tegen een bepaald gif, in dit geval Apistan, veroorzaakt.
Immers als je een organisme blootstelt aan een zwak vergif zal het op den duur ook voor een sterkere versie van dat vergif ongevoelig worden.
Ik herinner mij nog een van mijn eerste alcoholische versnaperingen waar ik behoorlijk ziek van werd, na jaren van intensieve training is er wel wat meer voor nodig om ziek te worden.
Zie ik dit verkeerd?
Wie laat hier zijn licht over schijnen.

GR.




G.J.Holleman

Ed Pieterse
Berichten: 346
Lid geworden op: do 16 nov 2000, 00:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Apistan strips

Bericht door Ed Pieterse » do 04 jul 2002, 22:14

Je hebt volkomen gelijk Gerard, dat is de manier om resistentie te krijgen.
Er zullen altijd wel weer imkers zijn, die de boel voor de massa verzieken. Daarom moeten we snel naar resitente bijen, want dan hoeft dat gemanipuleer met allerlei middelen niet meer. Dan hoeft ook de onnatuurlijke darrenraatmethode niet meer en kunnen de volken het weer zelf op natuurlijke wijze uitzoeken.

we zullen alleen nooit meer afkomen van de virussen die de mijten bij zich hebben. We zien ook bij de Primorsky's het Deformed Wing Virus (DWV)ondanks dat de volken de mijt voldoende aankunnen.

Ed Pieterse

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 57 gasten