geknipt moment

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:
Re: geknipt moment

Bericht door dickvanleeuwen » zo 18 mei 2003, 10:53

Hoi Frans,

Jij bént niet alleen een bij, jij bent er vroeg bij. Ja, wat ik niet heb vermeld is dat ik mee doe met het Carnica doppenproject. Gister heb ik 9 koninginnnendoppen in de broedstoof gehangen.

Volgende week woensdag of donderdag komen die uit. Dan gaat het raampje met broed weer uit dat volk en als daar doppen op zitten weet ik echt zeker dat er geen koningin meer aanwezig is. Dan hang ik de Carnica koningin, in invoerkooitje, in het volk.

Ik twijfelde een beetje omdat ik eitjes meende te zien. Vandaar mijn vraag ook of er een koningin zou kunnen zijn en toch ook die doppen.

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:14
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: geknipt moment

Bericht door Hans van der Post. » zo 18 mei 2003, 12:24

Arme Dick,
Oh..alle doppen weggehaald, terwijl hier nu juist de definitieve koningin uit had zullen gaan komen.

Na negen dagen werden die doppen gesloten; dus op 16 mei.
De tuter van 9 mei dacht: 'Goeie God, dat wordt knokken in de toekomst met mijn zusters van de tweede generatie. Ik ga er van door met de helft van het overgebleven volk. Zwermen dus
Frans je hebt gelijk! Toen ik gisteravond de forumkrant samenstelde en de laatste berichten las had ik deze oplossing al in mijn hoofd, vond het genoeg voor die dag.

Als een volk niet op een normale wijze zwermt zoals bij Dik (regen, koud) tuin je als imker er in.
Hans.

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: geknipt moment

Bericht door dickvanleeuwen » ma 19 mei 2003, 20:34

Hoi Hans,

Kijken of het lukt om de foto er nu bij te zetten want dit zijn mijn doppen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
dickvanleeuwen
Berichten:641
Lid geworden op:do 01 mei 2003, 13:08
Locatie:Geldermalsen
Contacteer:

Re: geknipt moment

Bericht door dickvanleeuwen » vr 23 mei 2003, 22:29

Hoi Frans en andere lezers,

Nog even ter afronding, Frans had gelijk, vandaag tien doppen op het ingehangen raampje met eitjes. Geen koningin aanwezig dus. Ik heb de doppen weghaald en een Carnica koningin in invoerkooitje ingehangen. Ben benieuwd of dit gaat lukken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 69 gasten