absolute beginner

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

pievee
Berichten:11
Lid geworden op:za 21 apr 2007, 15:49
Contacteer:
absolute beginner

Bericht door pievee » za 21 apr 2007, 15:53

Dag iedereen,

Ik ben sedert vandaag de fiere bezitter van een bijenvolk op 1 romp, 11 ramen Simplex.
De persoon van wie ik hem kocht zei me dat hij (de romp) al flink vol is en dat ik eind volgende week een hoogsel moet bijdoen. (broedromp)
Kan iemand mij vertellen hoeveel wasramen ik in die romp moet stoppen? 4? 6?

Hoe lang zal het duren denk je eer ik een honingzolder kan plaatsen? De lente lijkt hier (belgië) al een heeeeel eind opgeschoten!

groetjes en alvast bedankt vanwege een ietwat onzekere beginner.

zonregeditor
Berichten:150
Lid geworden op:ma 25 jul 2005, 22:49
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: absolute beginner

Bericht door zonregeditor » za 21 apr 2007, 17:02

hey pievee

ik ben ook nog redelijk beginner, dit is mijn derde jaar, maar volgens mij moet je hem gewoon volzetten met 10 of 11 kunstraat, voor zover je dat hebt natuurlijk.

Ze zullen even tijd nodig hebben voor ze deze extra ruimte in beslag hebben genomen, daarna kan je de honingkamer erop doen , met een koninginnerooster ertussen.

groet peter

de vos roger
Berichten:1783
Lid geworden op:wo 07 sep 2005, 13:08
Locatie:Belgie -Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: absolute beginner

Bericht door de vos roger » za 21 apr 2007, 17:55

Hallo Pievee,
Proficiat met je eerste bijenvolkje,en welkom op het forum!
Wat ik persoonlijk zou doen nu als die ene broedkamer goed vol zit dat is er een tweede ondersteken met aan beide zijkanten twee blokramen en de rest waswafels.En ik zou er ook nu het weer en de dracht nog goed is zo vlug mogelijk een honingzolder opzetten.

roger

Pluym
Berichten:20
Lid geworden op:do 08 mar 2001, 00:00
Locatie:Belgium
Contacteer:

Re: absolute beginner

Bericht door Pluym » zo 22 apr 2007, 10:44

Hallo Pievee,