Jeugd cursus schrijven

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Plaats reactie
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Jeugd cursus schrijven

Bericht door Steekvlieg »

Beste imkers

Voor mijn opleiding voor docent VO heb ik een opdracht waarin ik lesmateriaal moet ontwikkelen. De opdracht is om een lessenserie te maken wat werk oplevert voor de leerling van ongeveer 800min. Dit lijkt veel maar hierin is alles in meegerekent.

Mijn vraag is: Wie heeft ervaring als deskundig bijenvoorlichter op scholen en dan speciaal op VO scholen de eerste twee klassen? Daarnaast wil ik vragen of je dan interresse hebt om mij te begeleiden of te beoordelen of zelfs mee te helpen om een mooi product af te leveren?
De eis is wel dat je serieus naar de vragen van mij kijkt en meehelpt problemen die ik tegenkom op te lossen. Als ik eenmaal bezig ben zal ik elke week om je feedback vragen.

Heb je tijd en interresse of heb je al materiaal wat ik als opstart mag gebruiken mail me dan op j.eggebeen1(APENSTAART)kpnplanet.nl.

Ik woon in St Annaland dus als je in de buurt woont van Tholen is dat een voordeel. ( hoeft niet).

Groeten en alvast bedankt voor de medewerking.

Johan Eggebeen
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Jeugd cursus schrijven

Bericht door Bart de Coo »

Wil ik wel doen. Ik ben zelf leraar. Royaal ervaren in de onderbouw en royaal ervaren in het begeleiden van stagiairs.

Ik zie alleen niet zo goed in waarom je maarliefst 800 (= 16 lesuren!!) minuten zou willen vullen met bijen. Heel leuk natuurlijk, maar de kinderen hebben toch veel meer op het curriculum staan? Waar haal je de tijd vandaan?

Maar goed. Mail me maar. Ik had een rampzalige stagiaire dit jaar, dus ik kan wel weer een goeie gebruiken!:D

Bart
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Re: Jeugd cursus schrijven

Bericht door Steekvlieg »

Bedankt Bart

Of ik een goede of rampzalige stagiar ben valt nog te bezien, maar ook ik ben een imker dus dat komt wel goed.

En die 800 min is inclusief huiswerk en opdrachten dat valt wel in te vullen. En wie zegt er dat het voor dezelfde groep is? Ik heb al een opzet gemaakt, dus mail me even dan kan ik het je laten zien.

Gr Johan
Gebruikersavatar
Jan Kruit
Berichten: 305
Lid geworden op: vr 12 jan 2001, 00:00
Imker sinds: 1970
Aantal volken: 50
Bijenras(sen): Carnica
Locatie: Ter Apel Nederland
Contacteer:

Re: Jeugd cursus schrijven

Bericht door Jan Kruit »

Mijne heren,
jullie hebben elkaar, dacht ik, gevonden en het zou interesant zijn als de lesserie klaar is deze te publiceren via het forum zodat anderen er ook gebruik van kunnen maken.
Hopelijk is dat uitvoerbaar.


Met vriendelijke Imkersgroet
uit het "hoge Noorden"

Jan Kruit

http://www.bijenstanddedriehoek.nl
Gebruikersavatar
Bart de Coo
Moderator
Berichten: 2977
Lid geworden op: wo 14 jan 2004, 20:34
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Locatie: Dieren (Gld)
Contacteer:

Re: Jeugd cursus schrijven

Bericht door Bart de Coo »

Goed idee. Kan Johan misschien plaatsen bij de 'downloads' of zo, tussen de bedrijfsmethodes, de bouwtekeningen en de keuringsregelementen. We zien wel.

Bart
Steekvlieg
Berichten: 12
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 21:07
Contacteer:

Re: Jeugd cursus schrijven

Bericht door Steekvlieg »

Beste Mensen

Als het klaar is en de onderwijssectie van de NBV heeft zijn goedkeuring gegeven en ik heb een positief beoordeling van school zal ik het beschikbaar stellen via de NBV. Als mensen er dan mee gaan werken, zou ik wel graag reacties van scholen en lesgevenden willen horen. Zodat ik het eventueel in een later stadium aan kan passen.

Het geheel moet wel volgens de regels die ik voorgeschreven krijg van school afgewerkt worden zodat er een goed en verantwoord product op tafel komt. De mensen die me helpen met feedback en tips zullen uiteraard op de hoogte blijven van de ontwikkelingen.

Ik kan nog één iemand gebruiken dus als iemand zich geroepen voelt graag

Gr Johan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten