imker in utrecht

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

imker in utrecht

Bericht door nutella » za 05 feb 2011, 17:30

Hallo imkers,

Ik ben op zoek naar een imker in Utrecht bij wie ik mag meekijken. Ik sta al ingeschreven voor de beginnerscursus, maar dat begint pas weer volgend jaar en omdat ik best wel enthousiast ben, kan ik niet goed wachten.

groetjes,
Leonie
groetjes, Leonie :)

Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door Robbert » za 05 feb 2011, 23:51

Is er geen plek meer op de cursus dat je een jaar moet wachten?

nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door nutella » zo 06 feb 2011, 00:00

Alles is vol en ik ben de tiende op de lijst voor volgend jaar, dus er is heel veel belangstelling!
groetjes, Leonie :)

Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door Robbert » zo 06 feb 2011, 00:01

Waarom probeer je het niet bij een andere vereniging?
Utrecht kan daar niet boos over zijn en jij bent een jaartje eerder bij met kennis.

nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door nutella » zo 06 feb 2011, 00:43

Ik heb gekeken bij ABTB, maar zij zitten dit jaar ook al vol. Via de NBV kwam ik uit bij Utrecht e.o. en daar sta ik dus nu op de lijst. Verder heb ik gekeken bij mij in de buurt, daar kon ik geen cursus vinden, behalve dan in Cothen, maar ik heb geen auto dus dat is ook niet echt een optie voor mij.

Misschien als ik zelf al voorstudie doe en met een imker mee kijk, dat ik volgend jaar niet bij de beginnerscursus hoef te beginnen?
groetjes, Leonie :)

Robbert
Berichten: 326
Lid geworden op: di 08 jul 2003, 13:24
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door Robbert » zo 06 feb 2011, 10:21

Als je geen vervoer hebt houd het inderdaad op. Ik zat namelijk aan west betuwe te denken. Die hebbben de eerste les gehad maar je mag er een missen. Alleen theorie is in Culemborg en praktijk straks in beusichem.

Ik ben van mening dat het verstandig is om een beginnerscursus te volgen. Het is gezellig, vooral leerzaam en je komt in contact met "lotgenoten". Ik lees al heel lang over bijen en heb vorig jaar de cursus gedaan en mijn eerste volken al tijdens de cursus verkregen. Dus ik kon parallel aan de cursus in mijn eigen bijen werken. Tijdens de theorie heb ik persoonlijk niet zo heel veel geleerd omdat ik alles wel gelezen had maar praktijk heb ik enorm van geleerd. Voor het geld hoef je het niet te laten als je ziet wat je er allemaal voor terugkrijgt.

Dus nu nog een coach vinden en een jaartje meedraaien en dan volgend jaar de cursus doen. Suc6

nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door nutella » zo 06 feb 2011, 11:13

Dank je voor je uitleg. Ik had de Betuwe nog niet gevonden en heb nu een email verstuurd met de vraag of ik nog kan instromen en of ik misschien mee kan rijden met iemand naar Beusichem omdat dat met openbaar vervoer net wel of net niet mogelijk is. In Culemborg kan ik makkelijk geraken gelukkig.

fingers crossed!
groetjes, Leonie :)

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 731
Lid geworden op: di 18 feb 2003, 21:23
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door willem » zo 06 feb 2011, 18:51

In Hilversum is een plaats vrijgekomen, eerst les zaterdag morgen 12 februari, met een vouwfiets en de trein 'n mogelijkheid?
Groeten, Willem :violin:

bij mje
Berichten: 2
Lid geworden op: za 20 mar 2010, 16:19
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door bij mje » zo 06 feb 2011, 19:59

Is er bij bhv Houten Bunnik geen gelegenheid?

nutella
Berichten: 8
Lid geworden op: za 05 feb 2011, 17:23
Contacteer:

Re: imker in utrecht

Bericht door nutella » zo 06 feb 2011, 20:48

Dank jullie voor de reactie, maar ik ga al beginnen bij imkervereniging West-Betuwe. Ik ben er heel blij mee!
groetjes, Leonie :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], johannes en 50 gasten